Jag är kär och skitig..

Ja det är jag,, kär alltså. jag avgudar min häst.. Buzz Jonsson, har varit iväg idag och tävlat hoppning och visst det är väl inte någonting ovanligt men med värdens sämsta förutsättningar så bara ställer han upp och gör sitt bästa.. Alltid. Har inte kunnat rida just nånting på hela veckan.. så man blir ju förvånad när han är helt okomplicerad och sköter sig hur bra som helst.. Visst vi rev två hinder men va fanken,. det är ju faktiskt ryttarens fel 99 % av gångerna och jag tar gärna på mig det. Men det var en härlig känsla hela ritten och det var dessutom första tävlingen inomhus för säsongen och bara det kan ju ställa till det för det svänger ju mest hela tiden och är inte så långt mellan hindren som det är ute där det finns svängrum. Jag jobbar på att få upp dagens video här så får ni se..


Puzz Buzz


Det funkar.. men jag ska göra den större senare.. bara jag kan lista ur hur ..



Dagens andra höjdpunkt måste vara en dusch.. Man blir lite skitig av att gå på maskerad inlindad från topp till tå. eller iallafall så var det svettigt.. men det kändes halvvägs onödigt att duscha när jag har spenderat så gott som hela dagen i ett eller annat stall. Men nu.. Ren igen.. och efter en dejt med mr hårinpackning och mr rakhyvel kan man gå ut och möta världen den här veckan också.
Om vi nu ska återgå till helgens övriga aktiviteter så har det varit vinterkonservering och helloweenpartaj på schemat. Mats har hällt glykol i hela båten och plockat undan allt annat som vi inte vill hitta under snön ivår. Själv längtar jag lite efter snön faktiskt.. ska bli kul att få ut skotern som inte kom ut alls förra året. Oliver har sysselsatt både sig själv och andra med att plocka fram allt, som jag sen har plockat undan. men nu har han parkerat sig och traktorn framför bamse, så jag hinner kanske få ner några rader till..
Mimmi kom på besök med hela gänget.. Musse, Troja, Wilma och Ullis,  ja och så smilla förståss. http://www.typografens.se/ fullt upp med andra ord.
Vi gick över vägen på Helloweenpartaj som krävde en viss insats i form av förklädnad, jag tror att jag lyckades ganska bra för det tog flera timmar innan någon lyckades lista ut vem jag var. Vissa blev nästan irriterade för att jag inte gav några som helst ledtrådar. Tur att jag var nykter för jag hade ändå inte kunnat dricka,, och framförallt inte gått på nån toa.. 65 säkerhetsnålar satte stopp för det mesta. Men jag hade ju krypavstånd hem iaf om jag hade behövt.. men jag spar det till någon annan gång.

image61

så här snygg har jag varit i helgen iallafall.. NI DÅ!!??

kramar på er trogna läsare.

A

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha schysst halloween-outfit... tur att du inte behövde gå på dass! ska jag på halloween fest ska jag med se ut sådär... hehe...
trevlig kväll!

2007-10-28 @ 18:45:34
URL: http://sweetjay.blogg.se
Postat av: Anna

Ha ha ha!! Snyggve! :-P

2007-10-28 @ 18:48:34
URL: http://www.luna1000.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0