Nu spökar det igen..

på övervåningen.. den här gången var mamma ensammen hemma. Det har hänt två gånger förrut., dels när jag flyttade in och så i somras när oliver var lite sjuk. precis som han är nu. När jag flyttade hit så påstogs det att Mats mormor kunde tillkänna ge sig på övervåningen, och vi har ju dessutom flyttat in i hennes rum, så det är klart att man tänker på det ibland. Första gången jag märkte det var när jag hade somnat i våran skinnfotölj som man kan vicka bakåt och lägga sig i.. jag sov och kände hur det var nån som tryckte ner mig i fotöljen på axlarna så hela alltihopa vickade baklänges. sen satt jag där och fick inte fram ett ord på ett tag,,, vet inte hur länge men rätt som det var åkte allt upp igen med en jävla fart. Så gick jag in o la mig i sängen och vågade inte släppa mats ifall att det skulle hända igen.. Sen i somras så hade oliver gått och lagt sig i sitt rum på övervåningen och vi hade tagit baby intercom mojängen och gått ut i lillemors stuga.. LR ´rättare sagt jag och mats var borta och lillis var barnvakt.. hon hade dessutom gäster som satt och pratade och klocka var kanske runt 9 när dom hör att barnvakten gick igång. den går igång på ljud och rörelse. Oliver skrek rakt ut och dom alla fyra hör hur någon går fram till sängen och så blir det tyst igen.. och stegen går från sängen och lämnar rummet.. Fint tänker dom Anna är hemma.. MEN Icke.. det var ingen hemma på ännu en timme. Hrmmm.. och precis samma sak hände igår när jag var i stallet och mats på möte. Mamma (min alltså) satt i soffan nere och kollade tvn när hon hör steg på övervåningen och tror naturligtvis att oliver är uppe och springer så hon går upp men han sover som en stock och grindarna är stängda. Hrmm 2 .. Hon är helt övertygad att nån gick där, vad vet jag.. men jag fick den där läskiga känslan av att inte kunna prata och röra mig vid flera tillfällen inatt.. Jag vet inte varför och vad det är.. men jag utersluter ingenting.
Nåja imorgon och tisdag är det Västerås för mig och mammsen... Mats får vara hemma med sjukllingen som har feber. Vi drog iväg hela packet till kupolen idag när mats jagade för att köpa barnalbyl..(så hette det när jag var liten och det smakade skitäckligt) Olli gillar sin ipren och alvedon med smak av skogsbär. Ciiiinen... Ciiinen.. dessutom tror han att tuggummi är Ciiiinen.. för sånna har pappa.  Men när vi ändå var där så satte vi sprätt på morsans kreditkort.. Jepp.. Nu har jag satt igång lilldatorn ordentligt så att jag ska kunna ta med den och jobba om jag ´hinner i västerås. Men vi får väl se.. ambitionen är säkert högre än motivationen.
Men nu är jag trötter och ska meka ner mig bland killar och hundar.. Doris är också sänghund tyvärr..
image56

Kommentarer
Postat av: Anna

Spooky! :-S

2007-10-22 @ 10:05:55
URL: http://www.luna1000.blogg.se
Postat av: ylwa

Ja, jag var ju där när faster Lillis var barnvakt o hörde stegen. Två gånger. En gång på väg mot sängen o en gång på väg från sängen. Stegen alltså!! läskigt!!!
Men det är nog ingen som vill illa!

2007-10-28 @ 16:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0