Varför blogga??

Jag läser andras bloggar med förtjusning men har inte riktigt förstått varför man behöver skriva av sig. hrmmm men jag har börjat blogga lite i huvudet istället och bestämt mig för att ge det en chans. Så jag kan avgöra om det är nått för mig eller inte.
Bekymmret är att mitt första inlägg kommer att bli flera sidor långt. tanken är väl att jag ska försöka berätta vem jag är och vad jag gör med min tid..

Så here goes.
Jag är som alla vet 30+ (minst) och har barn, häst,hund, katt och en man, som står ut med allt det här. Jag bor i ett stort hus på landet, närmare bestämt i vika mellan falun och borlänge. Det är Mats föräldrahem från början som vi har tagit över. på tomten ligger en sommarstuga som Lillemor äger och huserar i hela somrarna. (hon är viktig iden här bloggen) Det är mats syster för er som inte vet. Hon är alltså Faster i fortsättningen. Faster är ihop med Zio och har två barn som är kusinerna. Cissi o Ekik. Zio är italienare och inte riktigt som alla andra.

Jag är född och delvis uppväxt i värmland (heja FÄrjestad) men flyttade till falun -89. Mammsen och pappsen (världens bästa) har sen dess flyttat tillbaka till värmland och bor i forshaga. Dom är inte heller som alla andra.
(det är nog nått gemensamt vi har i släkten)
Jag har gått i skolan här i Falun och två år i Los Angeles.
Jag har pysslat med lite olika saker som tex taxichaufför i sex år, och kommunalarbetare,.. i fyra eller så. Nu är jag anställd hos Svensk Fastighetsförmedling i Leksand och trivs jättebra här.. Det tog 30 år innan jag kom på vad jag ska bli NÄR jag blir stor..
Jag återkommer med min livshistoria as we go...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0