Dagen efter...

men frågan är bara efter vad...

torsdag.. jo jag hoppade på tåget till sthlm vid halv 6 och kom fram halv 9 typ.. tog mitt pick o pack och knatade upp till Klaras Mat o Prat vid sergels torg, för att låta mig bli bjuden på en helkväll med kopparbergs. Så det bjöds på som sagt mat och prat,, och sprit och musik.. gott och dubbelgott.
Dessutom uppstod en liten situation.. men lång historia kort.. Jag är ju gift, men mats har inte friat... och jag har lovat att jag ska byta namn om han friar.. hrmmm.
Hur som helst så visade det sig också att han hade lovat sig själv att fria nästa gång han skulle bjuda på champagne. Så så blev det. Jag bad om champis, han friade och jag ska byta namn.. thats all.
 
   



Full blev iaf fru Göransson (aka jonsson) och vi vinglade hemåt i 12 tiden o somnade.
Tyvärr bodde vi ju i världens minsta lilla lägenhet igen, tillsammans med Folke o Gunilla. och samtliga snakar ju hysteriskt mycket så när kl var 7 gick jag upp och tog mig en morgonprommis till kl 930.
FREDAG....Skönt. lugn och fin morgon, med något pit stop för en fika.. Sen åkte jag vidare till SFs huvudkontor och gjorde en liten snabbvisit.. mycket fint (jaaa ok avis) vill också jobba där.
Sen vidare på lunch med tjejjerna,, dvs Susanne på Husman Hagberg i Älvsjö, och hennes kollega malin, som slog på stort och bokade bord på nån, ja jag vet inte faktiskt men vi kan kalla det kändisrestaurang. Där dök nämligen Leif GW in och även Alcazar.. (det du mia) haha.
Osså vi förståss.

SEN MÄSSA,,, tyvärr hann man ju inte med en tredjedel ens,, men det var mat, vin, sprit, bakelser, godis.. you name it ÖVERALLT... min favvo var ju självklart alla otaliga stånd med demonstationer av mjukglassmaskiner.. MMmmm. Sen Delicato. Och all mat.. herregud magen i femton hörn. Sen dryckeshallen.
OH MY GOD..
image281

Hur mycket vin, sprit och öl kan man provsmaka egentligen?? SVAR MYCKET!!!
tur det var tdig em så man hann nyktra till innan kvällen.
Ja nästan iaf.

Efter ett besök på Olearys, så gick vi helt enkelt planlöst runt och gjorde ingenting på kvällen.

Lördag åkte jag till Åkersberga och hälsade på en kollega.. och tittade på när dom hade ridlektion..Så jag blev lite avis och sugen på att ta lektioner igen, bara gemenskapen är ju trevlig,  Jag rider ju för det mesta själv.
Men blev lite inspirerad igår iaf och tog en långtur med Johanna.. Vi red vilse och hamnade i Stora Skedvi. men hittade vägen hem och rejsade på efter skogsvägarna så stenarna sprutade.. KUL.
Åter till lördag..
för sen var det nämligen dax för !! tamtaram.. typ GOLF! yes åkte med andan i halsen ut till Kungsänges GC för att knalla igenom 18 hål. Vi fick med oss två mycket roliga gossar i bollen som hade nån hatkärlek till varandra och psykades ordentligt. Kul var dom iaf.
Men Golfen sög.. både jag o Nicklas spelade som krattor,, Och banan sög. Den liknade mest en motorcrossbana tyckte jag.. är man van aspeboda som är platt som en pannkaka så är det svårt när man ska så sig över kullar, upp ur svackor och ner mot greenerna som slutar med ett stup rakt utför. Den var förvisso i fint skick o så men man var tvungen att nita utslaget varje gång annars var man rökt. så det var ju sällan eller aldrig läge för nån driver, eller nån annan klubba som man inte var hundra på heller för den delen, och det är ju rätt många faktiskt. Så jag gjorde som jag brukat, Par,, Streck streck streck Par,, osv.. inte precis jämn eller så.

.. Slut på helgen ..

Nu åter på jobbet..
och utfärdar några gratulationer.
Lars 42 .. i lördags,,
Thomas 43 på tisdag?!? (om jag minns rätt.)
Linda 30+ på torsdag..
Oliver 3 på lördag.. puss.

Nu orkar jag inte skriva nått mer..

A

Kommentarer
Postat av: Anna

Hörrudu - fru Göransson!!???
Varför har hon inte sagt nånting om det???
Det här måste vi ju fira - med champagne igen...?
Krams krams

2008-04-28 @ 22:30:12
URL: http://luna1000.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0