Hemma igen då

Morgonvikt okänd..(tordes inte)
Imorse hade jag verkligen kunnat dööööda för att få sova lite längre. Men det var verkligen bara att kliva upp o ta tjuren vid hornen. Nånstans under morgontröttheten i varma varma sängen inlindad i kramar och täcke så förklarade jag för mats att jag var i en bubbla av sömn och det var helt omöjligt att ta sig ur för det var så kallt där ute !?!?!? Ligger helt i min linje av svammel som jag är förfärligt bra på, trodde dock att det var mest i onyktert tillstånd. Men funkar lika bra i trött sådant. Haha.. typiskt mig. Jag blir så filosofisk då på nå vis..
nåväl släpade mig upp o drog upp alla ni vet sånna för fönstren som jag inte kommer på vad dom heter nu.. Så att alla ljusstakar lyste så där myspysigt på morgonen när det var mörkt. Sen var det bara att börja med allt det som jag skulle ha gjort igår, men då var jag ju o red!! (återkommer till det)
Så började med att packa upp all tvätt och hämta in paketen ur bilen som inte oliver ska få se eftersom tomten kommer med dom sen. Och så då gav sig ju allt det andra Tvätta, städa, plocka ordning, vika undan det som fortfarande var rent, osv osv. Hundarna ut o in. Mat disk... bla bla bla.
Sen gällde det att få liv i sonen.. Han kom stapplandes ner med löfte om chokladkalender. (Funkar ALLTID!) Tyvärr hade alla chokladbitarna ramlat ur i hans resväska. så jag fick tejpa ihop den också. Mammor är så finuliga.
Men efter mycket om o men så kom vi alla iaf iväg till dit vi skulle. Jag sitter o glor på datorn och snackar lite skit. Har inte så mycket för mig nu eftersom jag sålde iväg allt jag hade förra veckan. Har lite nytt på väg in men inte klart att annonsera ut än tyvärr..
Åter till gårdagen då .. eller helgen kanske. Ska summeras nu då. Stockholm var ju Najs som alltid, trots dåligt väder som i sin tur fick vägas upp av fina klappar, både till andra och oss själva. Och ett otaligt antal besök på små pubar och barer under dagen, pinkpaus och drickpaus. Lite lagom susig och snygga gick vi runt och fönstershoppade mest innan vi damp ner i sängen på hotellet :) Sen blev det några drinkar i baren och ingenting av nånting på kvällen... mer pubar och promenader mest.


Här är en liten stilstudie från Klaras mat och prat, där vi stannade och tog nått glas.. eller två!! FÖ är det baren vi var på när Mats friade i våras!,, då var det förvisso champagne som stod på menyn men den här gången var det lite för ljust ute för det.
Tidig kväll och vi kunde sätta oss i bilen vid lunch på söndag och hämtade upp oliver hos agnes kl 1430. Sen hem och myste framför tvn och reprisen på dansbandsgalan.
Seeeeen fick jag åka o rida. Lilla Buzz blev så glad när jag kom och ville bara mysa hela tiden. Ingen kan puffa o puttas som han när han vill mysa, då lägger han huvudet på axeln och låter mig inte röra en fena förrän han är klar. Det var trevligt att rida med det tog en god halvtimme att komma till riktig ridning o då var jag så sleten så det blev inte riktigt bra iaf.
Men vi är nöjda ändå. Ska ju träna igen på tisdag.
Idag är det hockey med Banken efter jobbet och god GI Entrecote.  Så nu ska jag försöka göra lite nytta.
Kram på er!!
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0