Da´n före da´n..

Ack så dryygt med dagar hit o dagar dit.. knappt så man vet vad som är vad..

Har gjort årets storhandling med farsis idag..  vi intog City Gross med svärd och sköld för att brotta oss igenom massorna,.. och jag tror vi fick med oss det mesta utan allt för stora förluster i trupperna. Irriterande nog hade dom inte en jävla kalkon på hela CG.. men men vi åkte till trogna willys.
I familjen Jonsson/Göransson/svärdström så har vi bytt ut lutfisken och gröten mot ett nattmål kalkon och 3 liter gräddsås o potatis.. sen rullar vi hem. Haha Det är det lag på så det är ingen ide´att försöka rucka på den traditionen.
Dagen till ära har vi också tagit in grannen.. nej Granen.. det blev visst fel.
Imorgon ska eländet kläääs .. åhh
Just nu är vi alla för mätta och fulla för att få i en enda mojäng utan att det blir en katastrof.
Pappa hamnar alltid i en matlagningshysteri så här innan jul.. så idag blev det inbakad älgkalvfile´ med stekt pot o gräddsås.
Mats sköt älgen för nån vecka sen så det smakade verkligen vilt av den. Vanligtvis vill ja ha köttet i frysen ett år innan det tillagas men nu var det färskt så de gnägga..
Nåja det smakade ok. Hade jag fått filen så hade det nog bara blitt grytbitar av alltihopa.
Sítter o iakttar farsis som fortfarande lagar mat.. nu ska det bli nån variant av kålpudding och brunkål.. han har väl hittat nått kålhuvud i kýlen antar jag, som får stryka på foten.  Sen blir det kaninen som ska brässeras. lite sent för att dresseras.. Nån av mammas fd skönhetsmissar?
Jag sitter o jäser med en bira.,,, har dessutom nallat en av bröllopsvinflarrorna,, 7 årigt i år. Njaaa inte min grejj.
återgår till öl igen.
Har varit ute och ridit idag,, bara jag o buzz. i solen. Han var precis som en barnunge o hoppade o for,, bockade stegrade och försökte på bästa sätt att få av mig, men lyckades inte.  Det var kul iaf att fara omkring lite för ovanlighetens skull.  Galloppade upp för en backe med frostiga träd som hängde ner så jag kände mig som anja när jag fick kasta mig hit o dit för att inte få en knock å åka all världens väg.
Borde vara en os gren, då skulle jag vinna.. och buzz med för han är expert på att kasta sig ner under och ducka så jag får ta smällen jämt. Tack kusen.

image135


Mer då?,, lyssnar på julmusik för stämningens skull.. vill helst lyssna på den här nya favvon.. Shit diggar den som fn.


Blir  riktigt jävla sugen på att dansa när jag hör den här.. åhh men vi ska jävlar dansa på juldagen som fan. Blir borlänge då, förfest partaj och efterfest o hela skiten. KUUUUL!!!!

Nu ska jag hoppa upp på en köksbänk o kolla in farsis när han härjar i köket.. Tack gode gud för induktionshällen!
Amen

A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0