En sk årskrönika??

Jag har ju hållit liv i iden här bloggen sen i oktober nu,, inte så länge kan tyckas men det har aldrig legat för mig att skriva varken dagbok eller anteckna just nånting i onödan faktiskt. Men jag måste erkänna att det är ganska kul faktiskt. Speciellt o gå tillbaka o läsa ibland, så jag tänkte att jag skulle sammanställa året under dagen idag,,, kommer få gå fram o tillbaka till datorn hela dagen men jag har riggat en i köket så jag kan skriva där också.

Dagen blir iaf lugn,, tänkte mest gå här o pysa och laga älgstek,, och dricka cider.,, Jaa jag ska åka och rida också under dagen men mest mysa i myskläder och i värmen här hemma,, tempen i köket står på 29 grader nu så olli går i blöja och jag har inte mycket mer heller,,hrmm som sagt var ju på underverket härom dagen.

Trist det är när det man har skrivit försvinner.. åhhh
Nåja har varit o ridit och hackat fram en hästsko under en halv dec lera fastfrusen, tur man har en murarhammare i bilen. Det var kallt som fn i ridhuset men hästen var superduktig idag. Hellen du skulle ha varit med det var fritt fram!!.. Nu har nyårsfirandet dragit igång, ja har skickat pojkarna till affären så jag kan städa undan det sista och spela utav helvete på nya hägtalarna. Skööönt, det skallrar i skåpen i tvättstugan! Lite black ingvars lättar upp stämmningen,. ok kan bero på en halvliter cider också.

I början av året var det mest snurrigt med dubbla kurser på högskolan i Gävle, juridik dessutom som inte alltid är så glasklart, utan lämnar rätt mycket utrymmer för tolkning, och då gäller det att tolka lika som lärarna, hajade vi snart. Samtidigt som det blev anställningsintervju och det var ju nervöst nog. Men det gick ju vägen alltihop och jag började ju som bekant på SF i Leksand, o det är sååå kul. Värsta bästa chefen har jag ju!
Jag fick dock kapitulera några månader i våras o lämna bort hästen till Svedens PK, så han var ridskolehäst ett tag. Och det var jättebra för honom att få göra det där tråkiga men nödvändiga,, Dressyr.. hua.
Idag när jag red och igår med för den delen så gick det så superbra så jag nästan överväger att man kanske kan vara med i nån lokal dressyrtävling faktiskt. Igår blev det byten på små snurriga åttor,, lite omhoppning över det hela. men idag slog vi till på byten på meddelinjen och omvänd galopp .. tjohooo. det gick ju det med.
tillbaka till årskrönikan. Ok den blir inte så lång o inte säkert så kul heller. Men sommaren sprang ju förbi med stormsteg.. tyvärr.. Hann dock spela lite golf och hopptävla, det är ju det som är livet lixom. Fattar inte hur jag skulle kunna klara mig utan varken det ena eller det andra. Men mest jobba vart det ju. Och det är ju kul det med. Men nu får jag ju dessutom spela golf på arbetstid! wow. Ät skit Falu Kommun. Haha

Sen festades det en hel del.. ute i det gröna och nått varv inne på harrys. Men vi hade en jättekul fest här i smedjan med kivisfolket, jag fyllnade till och somnade, sandra drack en flaska whiskey och kom ut från utedasset på alla tre!?! och skrek va faaaan hände. jag kan inte gå.. sen var det klart.
Sen har vi varit ute på julbord med SF och det var ju det roligaste i år.. höll ut till kl 0630 innan vi stupade i säng.
Nu blir det partaj igen idag, nästa helg och helgen Kick off med SF, och sen ner till Fiskebäckskil på dop,.. i två dagar, med kussarna.. och det blir ju inte nyktert och helgen efter det så har malin tingat mig för en middag på banken med efterföljande Harrys,, det blir dessutom 5 brudar till som hänger på så det blir sinnessjukt roligt.. och fullt. IGEN. Sen blir det bröllop i februari .. ojoj
Jag verkar tappa tråden hela tiden och ramlar in på det som komma skall.. Men man måste ju ha nått att se fram emot  ju!

Nu är det dax att plocka ihop lite leksaker innan det dyker upp folk här IGEN... Party
Hög musik nu!!!

Så ett ryck till och det ska nog ordna sig.. törs snart släpp in främlingar här igen. Har till och med tänt lyktan på trappen och överdoserat kattmat i skålen.
Tyvärr har alla eller nästan alla lösnaglar åkt av och inte har jag nån ork att sätta på nya,. ligger två i höbalen i stallet tex. hade jag inte haft hästen hade jag alla gånger haft långa naglar. men det går bara inte.

Jag kan dock konstatera att jag inte är nån hejare på att skriva årskrönikor.. blir mest babbel som vanligt,
SKÅL o Puss på er
Anna Tant Kristina Jonsson..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0