Jul jul stråååålande juuuullll....

Nu är dom här..

Mormor morfar doris o missan..
Hej å hå.. Först katten sen doris sen oliver i en jävla fart mattorna bara flyger.
det är bara att dyka i glöggen och blunda..

Imorse började jag med ett gympapass magnum Så jävla sköönt har inte rört på fläsket på en hel jävla vecka.
Åkte till stallet och släppte ut hästarna och så samlades vi för en härlig morgonritt till ridhuset där det blev ett dressyrpass som var riktigt ordentligt svettigt.. men jag fick stanna var 10de minut o skaka liv i händerna för det var ju inte direkt varmt. Jag passade på att ta en liten språngmarch mellan hagarna efter varje häst dessutom som fick upp pulsen så jag var ordentligt varm när jag kom hem igen. 
 
   
 

Sen har jag dammsugit och dammsugit så jag blev alldeles svettig igen.. Skickade ut killarna på trädgården så jag fick röja runt med hög musik och ställa upp saker på borden utan att oliver rev ner allt. Tillslut kom dom bedjande och röda i ansiktet och anhöll om att få komma in. så jag skickade upp dom på övervåningen för att städa där helt enkelt. Karlar funkar så.. Lika bra att sätta dom i arbete så att nått händer.

Apropå arbete så bad jag mats att handla ingredienser till bullbak imorgon,, enkla instruktioner, ta ett mjölpaket och läs på baksidan och handla det.. kan det bli enklare?? Tillslut kom han hem något olycklig för att han inte hade hittat alla ingredenser.. och pekade längst ner på receptet.,. Kungsörnens finaste kärnvetemjöl.
ok va..?? ja kärnvetemjölk! har letat i 40 min men hittade det inte,, (han måste skämta tänkte jag) KÄRNVETEMJÖLK.. Nej kärnvetemjöl.. sa jag och vände på mjölpaketet.. Kungsörnens finaste kärnvetemjöl.. HAHAHAHAHA

Tyckte att det vart lite lugnt nu.. Olli is over and out.. Djungelboken är tydligen väldigt effektivt,, han är sjöblöt i svett efter årets språngmarch runt runt med Doris och katten.. och han har säkerligen klättrat upp o ner i trappen 25 ggr efter missan.

image132


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0