julpynt,., det är kul grejjer det

Idag är det ju dax att ställa ut alla förbaskade ljusstakar och sånt.. jag säger förbaskade för även att allihopa funkade när jag ställde undan dom sist så kan man ju gé sig fan på att dom inte gör det nu. Samma sak varje år. vi har ju 18 jäkla fönster så det blir ju några stakar..
olli är nöjd för han fick en blinka lilla stjärna också. den lyser inte heller längre.
Fö har han vänt precis upp och ner på heela huset i helgen.,, så nu ska mamma o pappa städa. båda r lika entusiastiska så det blir väl skiljsmässa efter det,, suck.
Nåväl. har slappat rätt mycket den här helgen så det straffar sig naturligtvis i slutändan. normalt gör jag inget annat än plockar efter pojkarna. suck2.. Idag hittade han in i ett skåp och fick ut gamla koppargrytor som jag har ställt undan (gillar inte sånt krafs) o idom låg det gamla havre ax som var torkade.,., så oliver skalade alla havre korn från axet (typ 1000 st) la ner dom i koppargrytorna kokade och serverade sedan tillsammans med dryck ur en stor glasvas.mamma o pappa åt och drack,, sen städade han ner allt från bordet,, ink duken och sopade in allt under soffan.. så nu är det bara att dra fram den och städa lite till.

sen blev det pepparkaksbak.. Jippi! jag r ju så huslig av mig, men det blev en stor burk med kakor i varierande form. Bla en mask som oliver omsorgsfullt bakade och gräddade. Naturligtvis kom mats och snodde degen o åt upp, och det såg ju oliver så då skulle ju han göra lika dant. så jag bakade klart och han gjorde rent på bänken. Sen var det bara att ställa in honom i duschen. Det är rart med barn!!

 




image101


Julskyltning hanns med ganska smärtfritt.. lite fika och Oliver fick sin första godis av tomten. så nu får vi väl börja med lördagsgodis antagligen., VI fikade med faster o zio,. och träffade på agnes och sara som hade fixat frissen dagen till ära.
Nu är det bara att slita fram dammsugaren och golvmoppen och ta tjuren vid hornen,,

buhu....

Mike!! this is for you!! Call me later this week! and I´ll translate it all for U !!!  K??
Love A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0