30 års kris och trasiga bilar..

Vet inte vilket som är värst.. men eftersom att jag inte har haft nån 30 års kris,, så är det just nu iaf trasiga bilar.. Spenderade en helkväll i garaget med en trasig bil och en mekaniker igår. hrmmm bytte både det ena och det andra och inte ett jävla dugg bättre blev det. Körförbud på måndag och inte ens en lösning i sikte. Bilen går på 5 av 6 cylindrar och det finns inga fel.. hrmm Var in och tog ett avgasprov imorse. och den gav ju inte ens värden som går att utläsa. Alltså Lambda,,PPM co2 och gud o hans moster JAG BLIR VANSINNIG... phu. Tur jag har en trevlig mekaniker,, men som nu också är rätt trött på min bil..
MEN sen vil jag säga en sak livet blir bara bättre efter 30. Veronica!! det är så! iaf för mig. Allting har lixom hänt nu! Barn, familj, jobb, osv osv. ja och en trasig bil. Det är så skönt att kunna upskatta allt det där som inte fanns förrut. Och som egentligen inte saknades heller för den delen. Då nöjde jag mig med en Ford Fiesta -81, en etta på 39 kvm och ett jobb som var dygnet runt. Imorse åkte jag runt sjön och såg hur vackert det är där jag bor egentligen.. från andra sidan som man aldrig tänker på. döm själva.
image65

Nu är det dessutom så här att jag inte har något internet hemma.. blä.. Vi har bytt leverantör och telia kan inte få igång skiten förrän om tio dagar.. så nu kommer det bli dåligt med internettande i helgen. Tänk va mycket jag ska få gjort då! Städning, vinterkonservering och bakning.. NOT!! LR hur att jag bakar.. näääe.  HAHA
men på lördag är det fest hos Vroncis, hennes Andreas fyller år! GRATTIS.. och så blir det nått HAK på stan som hon uttryckte det. Men vi får se, jag ska ju skruva katalysator, bromskivor o annat skitigt i helgen. Kanske kanske jag hinner rida också. jag har riktigt dåligt samvete för stackars Buzz som inte har kommit ut nånting den här veckan på grund av bil,  jakt och vinterkonservering varenda kväll.. Stackars. Nu åter till verkligheten och två miljoner papper som ligger o skräpar på bordet som måste fixas innan jag kan gå hem för idag,, eller rättare sagt till veterinären för HD koll på Championen.. så det kan bli några valpar. Sen värdering av ett hus i kväll sen natt och sov gott.. Så vi hörs på måndag igen..
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0