Ännu en helg avklarad..

Mycket har stått på schemat den här helgen och i vanlig ordning har väl ungefär hälften hunnits med.. MEN det allra viktigaste är nu avklarat med BRAVUR!!! Oliver har slutat med nappen!! det var inga problem överhuvudtaget idag! Jippi.. Hoppas som fn att det håller i sig. Men han har varit jätteduktig idag och gett bort nappen till lilla Sara som är bebis och behöver den nu när han är stora killen. Vi har pratat om det länge och väl att just Sara som han känner väl skulle få den när oliver blev stora killen,, och nu sista dagarna har vi bestämt att det skulle bli idag så han har själv hämtat och packat in sin napp i ett paket som han omsorgsfullt tog med och packade upp och la i Saras säng,. Sen sa han när vi åkte hem att "oliver har ingen napp längre".. Och sen gick han upp o la sig och sa att "jag har inge napp nu oliver stor kille.." och som grädde på moset så fick han överta farfars gamla kikare som han har sett stå i hallen.. för alla stora killar har en kikare, så han tog med den i sängen och somnade istället.. TACK...

PHU det var iaf helgens stora projekt.. alla andra projekt som städning, ridning, sovautning.. osv är ett minne blott.
Jag har installerat om båda mina datorer efter en total formatering av samtliga hårddiskar.,. Har så mycket skit på dom som jag nu försöker lägga ut på DVD skivor istället. JAAA Hans dom funkade alldeles utmärkt!

I lördags så var jag och oliver hemma mest hela dagen till em när vi åkte över till stallet och fixade maten till Buzz.. och mockade o så. Jag själv åkte över på kvällen och red i lugn o ro med hög volym på stereon i ridhuset. Det var bara jag, hästen och en förvirrad mus som sprang runt runt i ridhuset och kom inte ut någonstans. han dog väl av utmattning tillslut.. stackars.
Jag fick iaf hjälp i stallet av min lilla dräng som är så duktig. Mockar, packar och släpar hösäckar och äter lite hästmat.


Idag har det varit ännu en dag fylld av ingentingaktiviteter.. typ. Har bara härjat runt här i pyamas mest hela förmiddagen och plockat lite, tvättat lite.
Sen var det stor bjudning hos mina ablsolut mest trogna läsare..
Hans o Eva.. agnes och saras mamma o pappa..
image96

Det blev en supergod lasagne och lite smått o gott till den.. men mest lek och bus för ungarna som har så kul tillsammans. Sen har vi ju lekfarbror Mats och Lekfarbror Hans .. Kunde inte låta bli Play Doh Leran!!





Nu är kvällen snart slut och det börjar svida i ögonen..
Klart slut.
A

Kommentarer
Postat av: Anna

Men lilla STORA duktiga ponken då! :-)

2007-11-25 @ 23:27:51
URL: http://www.luna1000.blogg.se
Postat av: Mia

Hejhopp! Va roligt att se Eva o Hans det var ett tag sen nu! Va duktig Oliver är då!! Stora killen! Jag har böckerna hemma nu, ska bara försöka komma över på andra sidan nån dag .. det är ju så himla långt mellan oss! må så gott! kram

2007-11-26 @ 08:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0