Hej igen...

Har varit borta ett tag,, pga av slöhet, ovilja och bortrest.. Jag tror också en släng av höstdepp.. trist men jag vill verkligen att det ska bli vinter nu,.! Den här perioden är lixom en döperiod, och jag fixxar inte att inte ha nått att göra. Som dom flesta vet. hrmm nu finns det ingen snö till skidor och skoter,, det är halkigt och mörkt, kallt och jävligt. Det är förvisso ok att rida NÄR man äntligen kommer ner i ridhuset.. men först sextiotusen reflexer.. och det är så jävla tråkigt att dra på o av stup i kvarten.
Så här ser det iallafall ut när jag väl kommer iväg. Avancerade övningar med galoppombyten och skänkelvikningar.. heha (film kommer)
href="http://www.imageshack.us/" mce_href="http://www.imageshack.us/">[Upload your own video]

Någonting att se fram emot i höstmörkret är iallafall julbord med jobbet och min fasters 60 års kalas på Selma Lagerlöf spa.. Najs.. Bubbel med bubbel och bastu, det är min grej det. Hade inte haft något emot en solresa också. SOMturär har mats fått resecheckar på apollo av telia.?!? som måste utnyttjas innan mars.. det räcker nog faktiskt till en liten solresa eller möjligtvis nån weekend på andra sidan atlanten iaf.. dessutom är Frugan värd det faktiskt. Han hade tänkt sälja dom först,.,. men då jäklar blir jag arg.  Tror jag ska leta nån sista minuten få se..

I övrigt sitter jag med tusen papper på bordet och borde ta tag i nått av dom .. sen kanske.
Golfklubborna är på väg.. Insåg imorse när jag vaknade att puttern också matchar bagen !! HA det du anna!! den lilla toffeln är ju faktiskt orange,,. jepp

Oliver är hemma igen efter en vecka i paradiset.. där är det ett laglöst land. man få göra som man vill.. titta på barbapappa när man vill var man vill och hur ofta man vill.. suck.  Första kvällen vill ehan ju naturligtvis inte lägga sig i tid.. sprang runt på övervåningen i två timmar innan han så småningom stupade av trötthet.. gårdagen gick bättre.. hoppas på jackpot ikväll..

Hoppas också på ridning ikväll. Ingen träning vad jag vet i ridhuset ikväll. men mats skulle ut med traktorn på uppdrag om jag inte minns helt fel. Dags att ta upp taxibåten tror jag. Så det blir väl sent i stallet idag.. tråkigt att vara själv bara. Men hu så skönt att pyssla i lugn och ro.. Mocka skit och packa hösäckar. Det är verkligen lugnande i själen. Faktum är att är man hästmänniska så finns det inget bättre än att få komma till stallet och pyssla, spelar ingen roll om man är bakis, magsjuk eller trött.. kommer man bara dit så blir allting tusen gånger bättre på en endaste gång.


Ljuvliga syn

Nu har man ju varit barnledig en vecka och fått vaddå gjort.. jo har käkat middag med maken en kväll.. ridit lite och spelat bowling. Efter års premiären för bowlingen i rättvik så fanns det ju en hel del mer att önska. eller så var det så att jag var nykter men ingen annan.. kan vara så också så jag skyller på det.
Men efter en serie i förlustens tecken (mest för husfridens skull) så ryckte jag upp mig till mitt gamla vanliga ja och drog in fyra serier mellan 146 och 155 p.. 



Helgen som var tillbringades i Karlstad hos mormor och morfar och div husdjur. ca 3 hundar en katt och 26-30 kaniner.. Gjorde som man bör när man kommer hem.. bli ompysslad, bastar får maten serverad och sover. och några procent på det sen. Provade ett nytt vin.. (dricker aldrig vin) som hette typ så här..


VITT naturligtvis. Och riktigt gott. får nog lägga in en beställning från forshaga.. såg att det fanns en kartong i källaren. Mormor drog till Kristinehamn på lördagen och jag o oliver åkte dit och hälsade på en snabbis. fortsatte sen till Örebro och en sväng på ikea, dormys och max. sen hem igen. Farsis lagade Oxfile (lyckades undvika älgfileén tack o lov) med klyftpot. och färsk musslor i vitt vin, Mumma. Jag åt popcorn och drack upp allt övertaligt vin. också mumma.

Nu åter till verkligheten och arbete..
Kyss Karlsson
A

Kommentarer
Postat av: Anna

Men vaddå??? Blir det den orangea (hur fan stavar man det egentligen..???) bagen ändå??? Åååh jag vill också ha en putter-toffel! ;-P

2007-11-20 @ 22:07:03
URL: http://www.luna1000.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0