Jakten på den perfekta... a.k.a en djup blogg..

oj oj ett oändligt funderande har lett till dagens blogg. skulle även kunna bli en bok.
Vem är den perfekta?? och vad är den perfekta. Jag jagas ständigt av den önskan och ouppnåeliga möjligheten att vara den perfekta.. Frun, hästägaren, annställda, mamman, kock, stälderskan, matten. bilföraren, osv osv.. dessutom ska man vara snygg, fräsch, nyrakad, pigg, glad osv osv..  och man ska vara det jämt, alla tider på dygnet.
Jag undrar bara när den här jakten startade?? Är den medfödd eller lär man sig efter vägen.. lär man sig olika mycket att sträva efter den perfekta? eller finns det faktiskt nån slags gyllene medelväg. Eller skulle man ha specialicerat sig någonstans där man inser att man inte kan kunna och vara bra på allt.
Ibland träffar jag människor som i mitt tycke kanske borde ta sig en funderare,, när man är 40 + och fortfarande inte har något annat mål här i livet än se var nästa arbetslöshetsåtgärd tar en åt för håll.. Eller är det de som är dom smarta och perfekta? Jag tycker att jag kämpar med nån ting hela tiden. och det ingår säkert i jakten. men när faan  kommer den att sluta. Finns det nått slut?? Eller är det bara jag som har satt onödigt höga mål med allting.
Jag jämför med mig själv och andras kamper här i livet för i det stora hela är det en kamp om nånting hela tiden,,
En kamp om tid, en kamp om pengar en kamp om lycka osv. Jag vet faktiskt inte hur jag skulle bo, eller med vem, eller var osv för att vara den optimala Anna.. Jag vet inte vad det är som jag skulle behöva mer av för att bli perfekt på allt.. för det är jag gudskelov inte.  Eller jag kanske inte vill det heller egentligen, men ändå tyngs av ett något sjukt samvete att alltid räcka till för allt och alla, och samtidigt ha kul och njuta av det.

Igår så blev det iallafall en ridtur.. idag ingenting för jag är så jävla trött.. trodde nästan jag skulle somna på vägen hem från jobbet idag.
Dagen började ju bra med att ... eller det började redan inatt.. Oliver vaknade kl 2300 och ville inte sova nå mer. han var helt enkelt pigg och ville leka! Jaha skulle inte tro det.
Tog kanske en halvtimme- 45 min att övertala honom att sova igen..
Ok somnade om.. Vaknade av att jag tyckte det var dags att kolla klockan, vet ju att jag inte ställde den igår.
Shit 07:50 Oliver ska vara på dagis typ 07:55
och jag som inte är nån morgonmänniska..
Så när jag vaknar då ringer mats för att kolla att vi vakna.. (tack men så jävla dax då)
Oliver kommer spatserande och morfar står i trappen redo att styra kosan mot karlstad, eftesom han har sökt nödhamn här under natten.
Räserfart ner för trappen, ollli kläder, mamma trasiga jeans, gårdagens tröja.. skor, overall, hund katt aaarhhhhhh
Dagiiiis fort som fan.
ok han kom inte så jävla sent.
Hem , sätter på duschen... längtar
då ringer telefonen MIKE från Usa som jag inte har pratat med på typ 5 år kanske,, har inte hjärta att säga See ya later... Nä pratar sisådär 30 min medans duschen står på.. Det var ju varmt när jag tillslut fick in där.. Snabbdusch!
Full fart till leksand.. Typiskt NYA fartkameror. Just my luck.
SÅ nu är jag sååå himmmelens trött..

GOdnatt.. Bööääää

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0