Ny vecka efter en lååång helg

Har plockat av mig fingerskyddet en stund för att kunna skriva några rader om helgens och även lite av förra veckans äventyr.
på onsdagen fick jag ju sätta mig i bilen och åka ner till örebro för ett besök på operationsbordet. Allt var klappat o klart och jag kom ända fram till just det... operationsbordet alltså när kirurgen sa att vi kanske skulle avstå iallafall. det såg ju ganska bra ut. bara en liten knix på benet som säkert inte skulle spela så stor roll i framtiden. Dessutom så hade jag ju gått utan bandage i tre dagar så borde det hålla ihop. Så sagt o gjort så åkte jag hem med en liten plastskena till lillfingret och tränade hoppning istället.

Torsdag var tråkigt..
men på fredag så åkte vi ju äntligen till Enköping , jag malin hästen o smilla. Vi bodde flott i hästtransporten och åt goda lunchlådor packade på båten.. mmm
fredagkväll så bäddade vi upp och tog ett glas vin i våran lilla campingmöbel.
sen på lördagen så reds det dressyr och hoppning. resultatet sådär.
Men vid 11 på lördagen så började det regna och slutade bara korta stunder under dagen och natten, och där vi stod parkerade (på första parkett) så skulle alla dagekipage åka förbi för att komma ut från parkeringen, men det blev en sån jävla lervälling att alla åkte fast.. haha..
traktorn fick dra loss varenda ekipage utom dom fyrhjulsdrivna.
men vi satt i lugn o ro i våran lilla vagn o njöt , för det var ju faktiskti inte ens kallt ute tack o lov,
Det värsta var bara att all lera liksom fastnade under fötterna och man fick riktiga moonboots.. mer lera än sko. så vi fimpade snart nog skor helt o hållet o gick barfota resten av dagen.
På kvällen fick vi besök ända från falun med en flaska champagne till damerna.. så vi tände en grill och gjorde revbenssjpjäll oc h kyckling. med alla möjliga tillbehör. Gott.. sen sov vi som barn hela natten.,
Smilla blev kanske inte så himla ren o fin men hon ska duscha ikväll iaf.
På söndagen var det ju terrängen kvar.. och jag hade ju satsat på en högre klass den här gången och därmed också en lägre bana. 2000 meter i full galopp över hiner och ner i vatten. Kuuul.
Buzz la i högsta växeln från start och tog kommandot hela vägen, jag styrde mest. Men vi lyckades även den här gången rida 15 sekunder för fort. Full fart spar tid helt enkelt.
Men oj vad kul det var.

Mer mer mer...



fortfarande inte så lerigt...        lite lerigt....
                   



Jättelerigt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0