Släkten är värst...

Åter på jobbet efter en något kaotisk förra vecka.

börjar på fredag förra veckan



ojoj började visst på det här inlägget för länge sen så jag börjar om...

fredag förra veckan var jag jag ju på besök på lassarettet och fick besked efter mycket om o men och massor med tjat att få röntga,., att mitt finger var av på två ställen, så att dom kontaktade handkirurgen i örebro igen och jag fick kasta mig ner i bilen på måndag morgon o hoppa upp på operationsbordet. Det var spännande.
Dom bedövade från axeln o ner och så sprättades fingret upp från nagelbandet och sista knogen. sammanlagt 8 stygn.. och ack så svullet.. På måndagen när jag kom hem så hade som ju gipsat lilla fingret som skulle sitta på till torsdagen när jag skulle på återbesök, men det sket sig för gipset satt för hårt så jag fick lov in på akuten med psycho ont i handen.. där dom klippte upp det illa kvickt och satte på nytt,, så då kunde jag helt hux flux inte jobba för jag fik fin fina mediciner och ett jättegips. SÅ det gick på skit att köra bil. Så det blev hemarbete i två dagar. Men på torsdagen var jag iaf tillbaka till örebro och fick en liten skena som jag kan ta av och på så att jag kan träna fingret. för böjas ska det.. tanken är att det inte ska kunna gå av nå mer nu när det är ihop spikat.
Annars då.. Jo jag har sålt lite gamla hästgrejjer på tradera,, så jag har lite extra pengar som ska spenderas imorgon kväll för då ska vi ut med jobbet och dra på stort.. KRYSSNING!! wow äntligen.. jag som har längtat så att få äta lite tacos.. Mmm
Sen blir det harrys och full fart!
Lite jobba blir det också..
Lördagen som var innan operationen hade vi kräftskiva i smeeea.. och släkten och annat löst folk var där och partajade. Oliver åt mest kräftor av alla. men det skulle jag också ggöra om nån annan skalade dom åt mig. Dryygt.
Ungefär så här ser det ut när släkten samlas iaf.
Full fart massor med sprit.  Sen blev det nakenbad runt 2 snåret.. Kalllllt... brrr
Men vi hoppade i o simmade ut till bojen o hängde där ett tag. Men sen blev det för kallt o vi huttrade igån till lite dans.

Söndagen spenderades i all frid o fröjd hemma.

Helgen den 23 / 24 var det dax för hästhoppning igen, i borlänge. Lördagen var LB o LA och det gick alldeles utmärkt, tyvärr rev vi ner sista hindret i LB och tre ner i LA.
Men det var ändå bättre än söndagens 115 när vi inte ens kom runt .. mest bara dåligt med flyt o timing så jag la ner o åkte hem igen.
Sen hade vi planerat så fint på lördagen att vi skulle grilla o leka med kidsen jag o Gudfadern,, Lars alltså. Han är ju min extended family nu när jag inte fotbollsänka som man brukar prata om men Rederiänka..
Vi var in på Ica maxi o handlade massor med gotta som vi skulle äta o dricka,, men i vanlig ordning tog allting dubbelt så lång tid som planerat och vi kom iväg med båtarna sent. så det blev mörkt när vi äntligen kom iland på björnungarna och fick igång en liten brasa. Så det blev grillad korv med beasås. hrmmm..
Sen blev det kööölamörkt när vi skulle hem så vi åkte vilse några gånger på sjön eftersom inte fyrjävulen funkar i vika sundet så att man ser vart man ska åka!! Fyyy..
Nåväl vi kom hem iaf,., med all mat.
Efter hoppningen på söndagen så tog vi med oss packet och åkte till dala expo och strosade runt. Ungarna var ju helt vilda så vi släppte in dom i hoppborgen så dom fick göra av med lite energi iaf.
Och det funkade för sen var det slut på samtliga batterier.

Veckan i övrigt har varit lugn..
Måndag o tisdag lugnt förutom lite golf på tidsagen.. 9 hål på dalsjö. i regn med fingret i paket.. och hyyyfsat oswingad.
Men i vanlig ordning kom jag kutande från parkeringen direkt från jobbet och drog iväg första slaget 10 m från vattnet = 195 m med träfemman.. Kul.. det finns lite kvar där inne iaf. Men lååångt inne tror jag.
Vi får se för vi ska ju spela golf med jobbet snart. Jag håller på för fullt o ska skicka ut inbjudan.
Onsdag kväll så blev detkalas.. jag o lars försökte oss på att grilla, och samtidigt inviga min nya gasolgrill. Tyvärr hade vi inge gasol så långt ögat nådde.. Eller rättare sagt vi hade massor med flaskor i fel  storlek. Men skam den som ger sig efter mycket om o  men så hittade vi en flarra på logen som var gammal som gatan ... men grilla kunde vi.
Så det blev lördagens stora kalas med lillis o ferran som kom upp o käkade med oss. Men sen....
Så hamnade vi framför datorn och lyssnade igenom gamla låtar som väckte otroligt mycket rolig minnen från shoppen och garbo  o allt vad det nu var man sprang på för ställen.. Tänka sig att man kunde tycka om så mycket skit egentligen..
vi kom inte därifrån förrän hon var tolv tamejfan.. mycket musik blev det..


Idag torsdag blir det hästträning.. ska galoppa distans idag med Ovve.. som ska köra travhäst. 3.5 km ska vi iaf minst klara av i galopp.

Nu till alla bilder som jag har skramlat ihop under veckan...
Men som sagt släkten är värst..


Kommentarer
Postat av: Anna

Missade du bilderna eller? :)

2008-08-28 @ 21:25:40
URL: http://luna1000.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0