[email protected]

om ni vill maila alltså..

Nåväl.. jag har ett konstigt sätt att städa på,, ju mer jag städar desto skitigare blir det, kommer inte ihåg när huset såg ut så här sist.. Shit va grejjer jag har dragit fram för att städa bort, Satt igår vid köksbordet med maken och sorterade papper som har varit staplade i en höd till ung midjehöjd undanskuffat bakom ett skåp.. Lade upp allt på bordet o började.. Det var allt från Mats inställelseorder(heter det så) till mobiltelfonfakturor från 2004, fotografier, hästkataloger, etc etc.. så mycket skit..
Det roligaste var nog alla mats kärleksbrev från 1900 talets början. Han låg i lumpen kan man förstå.. kul var det iaf. Dessuom fick jag lov att övertala honom att spara dom,, hallå det är väl klart man sparar sånt så att när man sen blir 92 o sitter på hemmet och har glömt att man är gift, kan man iaf se att man nån gång har varit älskad.. Jag sparar allt till en regning dag..  jaaa inte telefonräkningarna från 2004 då förståss..
Igår blev det inte nån ridning så hästen får chansen att läka lite i fottsingen .. han har lite ont. men inte värre än att man kan se ut som en lerhög med dreads i man o svans.. Lerinpackning helt.
Sen fick jag massage av sonen medans vi disskuterade hur mycket golf vi ska spela i sommar, han o jag. men inte smilla o pappa, dom fick inte följa.


Nu till det jobbiga..
Imorse gick jag upp Kvart i sex.. 0545!!! fatta hur tidigt det är! BLÄ...
Åkte till stallet för att se att hästarna redan var ute och då var det ingen ide att plåstra om hoven utan att han får vär bli skitig idag igen. Har fö lyckats tvätta och torka allt som jag tog hem ifrån stallstädningen i söndags.. vojlockar, benskydd, luvor, benlindor o täcken.. VA fint det är bland mina grejjer nu.. (såå nöjd)

När jag kom hem typ 615 var både oliver o mats uppe, Och det är aldrig bra när oliver är uppe så tidigt, han har inte nått bra morgonhumör.. (som mamma) utan han parkerades utan protester framför tvn,., tills han vaknade.. Insåg hur tidigt det var när jag inte kännde igen ett enda barnprogram. Våran tideräkning på morgonen består nämligen av att inte gå upp före Kaninen Miffy. komma ner lagom till Backyardigans, och klä på oss när Dora börjar och åka när Dora är slut.. Det är perfekt!! men imorse hann vi med både FIFI och supertrion!! Hinner vi däremot se PICme är vi aldeles för sena till dagis. Det enda positiva med att vakna före supertrion var att jag hann vika all tvätt!! wihaaa

Välkommen till våran värld..

Kram på er..
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0