En Heellt vanlig söndag... NOT

Okej Here goes..

Livet har ju varit lite sisådär på slutet,, mycket med det mesta, svärmor, penicilin, öroniflammation, tovig hund, tvätt osv osv..
Ibland känns det som att det blir så mycket måsten så att man orkar lixom inte ta och börja i nått hörn alls. men nånstans så kan ju ändå inte arbetsnarkomanen anna låta bli, det måste bara gro en stund, så där så jag blir alldeles tokig tillslut nästan. OCH DÅ... går det utav bara farten.

Så söndagen blev ett enda maraton av göra saker..  Borstade 1/3 av hunden, tvätta femtioelva maskiner, städade kontoret och rev ut alla gamla papper för sortering. skurade toagolvet, eldade skräp, var o handlade..

image231

(oliver orkade inte riktigt lika mycket som jag..)

Lämnade oliver hos faster. Åkte o tog in alla hästar o såg till att dom fick mat, tog med min häst till borlänge och var ute på en preparerad skogsväg för hästar och galoppade bort all överskottsenergi och lite till.. vi var dyngsura båda två. Åkte hem o duschade o tvättade hästen, Inventerade samtliga persedelskåp i stallet, dvs 4 st, skurade ur tävlingsskåpet och slängde massa skit. Sorterade alla träns och andra bra o ha saker, putsade sadlarna, inventerade igen, saker som jag behöver och saker som jag skulle vilja ha! Tyvärr så gjorde hästen slarvsylta av sina transportskydd, Visserligen gamla och välanvända men ändock funktionsdugliga. Ingen jätteinvestering heller för den delen, men lika väl. Men tur i oturen hade han dom iaf på sig för han gjorde även en stor reva i benet, eftersom han har broddar på sig.. så om han inte hade haft dom så hade han nog inte haft något ben kvar heller.
Sen har jag tänkt länge o väl på att jag så jävla gärna skulle vilja ha en ny hoppsadel, en sk Close Contact sadel. Jag inser ju mer och mer hur sned jag är i den jag har, alltid kramp i höger ben för att vi lutar över åt det hållet.. suck, den är för hög sadeln. så jag har tittat länge o väl och kommit fram till att tamtaram.. for who ever it may concern..  Detta är vad jag önskar mig i födelsedagspresent i år..

http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/796

Jag räknar med att kunna sälja min gamla sadel för ca 5-6000 kr så med lite tur så blir det inte så mycket emellan.

I övrigt så är det dags att fylla på med det vanliga som alltid är slut när man ska ha det...
alsolsprit, linimentschampoo, jodopax och sånt..

Väl hemma igen så kom mats och Oliver hem efter lite frånvaro. Mats på ålandskryssning och Olli hos faster,. Oliver somnade och fick sitt penicilin i sömnen, vi andra fastnade framför tvn, innan ögonen föll ihop av utmattning...
Ivilket fall som helst så fick jag rätt mycket gjort den här helgen.. Men inte att förglömma, det kommer snart en ny..

Fast först nu så ser jag fram emot onsdag!!! Kolla tidningen på tisdag.. Mer än så säger jag inte.!!
VÄlkomna!!

A

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja du lilla vän.. Jättefin sadel.. men förvänta dig inte att det är jag som levererar den! ;-)

2008-02-25 @ 20:28:09
URL: http://luna1000.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0