Ess, sju...(min pokerhand just nu)

Har haft en lite omtumlande början på helgen sooo far..
Kom iväg i tid från jobbet på fredagen och fick ett meddelande över telefonen att jag skulle packa en väska med finklader o badkläder.. ok?? Maken har nått fuffens på gång.
Det fuffiga visade sig vara ett hotellrum på bergmästaren med bubbel *2. (vi förlovade oss i den poolen en gång i tiden..)
Men nu bubblade vi och gick ut och åt en middag och sen blev det bara sängen.. tröttfisen anna orkade inge mer än så. Tyvärr.
Sen var det ju så att 845 pip skulle jag vara på sveden i morse med häst och en uppladdad kropp,, så det blev att lämna en varm hotellsäng kl 0630 och missa frukosten.. för att åka hem o dra på alla långkalsonger och raggisar som fanns.. Brrrr kallt..
Men jag o häst var på sveden o plockade fram hinder o hinderstöd kl 845. och red till klockan var halv 12 ung.. Något trötta och sluta var vi allt.. framförallt svettiga. Och då blir man ruggigt kall när man inte håller igång längre. Så jag rejsade hem och hoppade in i duschen snabbt som faaan för att tina upp näsa och tår.. Får tilloch med åka tillbaka för att mocka lite senare för det var så jävla kallt i stallet.. blir varmare bara hästarna kommer in igen.
Ja själva hoppningen gick väl ung som förväntat, jag flög all världens väg en gång. när vi blev osams och han stegrade sig... igen. då löste säkerhetsstigbyglarna ut och jag gled helt enkelt bak över rumpan och landade stående bakom,, ja. flög o flög  nje.. men det lät häftigt iaf.
Sen hoppade vi väl runt och så men kom inte riktigt överens om hur det skulle gå till på för sätt.. han hoppade som han tyckte och jag protesterade. tillslut hittade vi nån form av känsla för det hela när han blev trött och jag kunde gasa lite extra.. då gick det ju fin fint. Synd bara att det var slut på träningen då.. och det var över dom näst sista hindren som vi fick till det som bäst.  Hästskrälle. Men imorgon ska han minsann få tänka själv för då ska han få löshoppa.. stoooort.. så får vi se om han tycker det är så kul att bara springa utan att tänka..
Nåväl.. lö em och jag njuter i min ensamhet, med en lunch bestående av laxgegga.. ja typ. Sen sitter jag framför datorn i lugn o ro o spelar lite poker på nätet. det är kul. Och sen har jag ingenting inbokat för kvällen så vi får väl se om maken har några stora planer idag med, det vore ju trevligt att slippa tänka själv.
Ska iaf åka tillbaka till stallet och pyssla till det med alla grejjer som mest blev liggande när jag åkte hem. Sen får vi som sagt se..

Trevlig helg på er..
Kram A








Kommentarer
Postat av: Anna

Men va romantiskt!
Fråga om jag får hänga på nästa gång! ;-)

2008-02-16 @ 16:36:42
URL: http://luna1000.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0