Det värsta...

med att ha en blogg är att om man inte skriver eller har nått att skriva för den delen så kommer det små påminnelser via mail, sms och tel att det är dax att blogga snart.. Jag måste erkänna att jag har inte riktigt haft ork att skriva nånting spännande på sistone, mest därför att det inte har hänt nått speciellt.
Jag har gått in för min superslanka linje här sen den första januari, och tjuvbörjade även lite innan men öl vin och cider är väl inte så superslankt,, så nyårsafton fick gå bort.
Anna gnäller på mig för att jag äter dåligt,, och jag säger 6 kg till midsommar.. det vore idealiskt, för då blir det 60 prick.
Blev lite motiverad när jag faktiskt fick köpa en klänning stl 36 innan jull,, observera INNAN jul.. nu är det superduper minimat till kickoffen nästa helg den 10 de om jag ska kunna ha den igen.. pust.
Dra in magen Britta lixom.
Idag blev det därför liten lunch och en rejäl laxsallad till kvällen. Den mättade måste jag säga..
Har tagit ner två golfklubbor ur min nya bag idag och stått o klämmt o kännt på.. VIIIILLLLLLL!!!!!! NUUUUUU!!! jävla vinter..
Har en plan på att flytta till typ thailand när jag blir gammal o förståndig.. (ok det lär ju inte vara anytime soon då förståss) varken gammal eller förståndig HAHA.
Men fick iaf veta att jag är en klok flicka?!? idag. klok ok.. flicka hrmmm..??
Nåja Jag är himmelens bra på monologer iaf, och det verkar komma bra till hands här när man inte har nått att skriva, som idag tex.  Det blir ju några rader iallafall då.
Anna Panna har legat hemma med "maginfluensa" i två dagar.. blääää äck päck.. Kalla det för vad det är egentligen skit o kräksjuka.. varför glamourisera det ?? Jag var dit o kastade av två coca color igår.. stackarn kan ju inte vara hemma o kräkas utan cola.. det är ju som att vara i thailand utan bikini.. typ eller nått..
Hemska tanke iallafall.
Hoppas hon har tvättat sig ordentligt till imorgon när jag ska till borlänge kontoret.. Kör bruden i tvättmaskinen..
I min värld,, den är inte så stor förvisso,, men i den i allafall finns det inte nånting värre än kräksjuka.. Jag dööör när nån ens tänker på det.. Tänk när det gick kräksjuka hos våra tjejjer o killar på jobbet förrut,, och det enda alternativet var att jobba, uuuuäääää ja och sandra k delade ett paket vitpeppar o klämde i oss.. ok magen blev lite upprörd men det var det värt.
När det går magsjuka på dagis så får Oliver INTE gå dit.. då stannar jag hemma i förebyggande syfte.Och när mats blir sjuk,, vilket händer då emigrerar jag. När jag var gravid o Mats kom hem matförgiftad från turkiet så tog jag mig själv, i pyamas, smilla och min bil och flyttade hem till folke o Gunilla mitt i natten.. Mats fick ta en taxi till akuten. Jag sträckte mig inte längre än att jag ringde efter den.. Sen kom jag inte hem på typ 3 dagar..
Uääääää
MEN.. mina vänner när oliver blev magsjuk så kräktes han på hela mig.. och då kopplades det in nån mamma"funktion" som gjorde det heeelllt OK.. hade inte kunnat bry mig mindre faktiskt.. O inte vart jag sjuk heller. Faktum är att jag "PEPPAR PEPPAR TA I ALLT JÄVLA TRÄ SOM FINNS" inte har varit magsjuk på massor med år.. kan faktiskt inte ens komma ihåg när det var sist..
När jag blir sjuk så blir det alltid nått dramatiskt.. Svimmning, akuten osv.. 200 i sänka å sånt..
men inte magsjuka o nån sketen förkylning med lite vanligt snor.. (sånt som tar livet av vilken karl som helst) hehe
Så nu har jag skrivit lite igen av bara farten och det blev ju faktist om just Det Värsta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0