Experiment...

Lång helg.. många mil..
närmare bestämt  20+46+46=112
Åkte till gävle tor på fre kväll.. hem o bytte bil.. (mats körde punka på min)
sen iväg till karlstad.. 
och lö morgon till Fiskebäckskil o  Kusin vitamin.
Dom bor i ett hus på en bergssluttning precis vid hamnen i fiskebäckskil,, och det är så fint. Skulle absolut kunna bo där jämt.!!
Humpe som är Helenas(kusinens) man har byggt hela huset och det är byggt med 8 nivåer i huset.. = många trappor.. Oliver har övat iaf.
Vart man än står i huset så är det utsikt över hamnen iallafall.. så häftigt
Planen var ju även att vi skulle spela golf på lördag för grönt var det! men så kom ju den berömda stormen in i stället.. Typiskt.  Så istället tog vi färjan över till Lysekil och fikade.. Det gungade bra, men eftersom vi alla är ganska vana att åka båt.. så var det ju inga problem. Oliver har ju sjövatten i ådrorna. Han tyckte att det var superfaschinerande med alla vågor o allt gungande och stog mest i fönstret och spanade.. Sen hade vi lite partaj på kvällen med godig mat och vin.. men jag somnade med oliver när han skulle sova så jag missade en liten stund av det hela.. och efterrätten. hrmmm
Söndag och Dop. det var ju därför vi var där.. släkten kom, sågs och segrade,, som vanligt.. och sen hemfärd för samtliga .. Vi hade ju en resa på sisådär 46 mil så vi började i tid och var hemma inte allt för sent. Men somnade ändå ovaggade.

Idag är det en innedag hela dagen med telefonen och jag..
Men innan jag drar igång så är det bäst att jag skriver några rader för sen är dagen nog fullbokad.. bla med ett experiment.. Ugnsexperiment..
Har ju för hundan investerat i en självlagande ugn.. så nu består dagens experiment av att jag stoppade in en fryst kyckling,, tryckte in kyckling 1,3 kg och att den ska vara klar när jag kommer hem.. så får vi se vad som händer.. hehe.. Borde ha hängt upp den på ett spett.. men hade inte tid att leta imorse..
Oliver vaknade och kom in i duschen på morgonen, han brukar vara svårväckt på morgonen. .. även fast han inte skulle sova i går kvälll för allt smör i småland.. tillslut gick ja o la mig med.. och sa att nu är det seeeent.. typ 21 iaf. så nu måste vi sova. Ja och det var ju inte så svårt.. Fy fanken vilken skön säng jag har.. mmmm
Har änteligen fått eller kunnat flytta tillbaka in i sovrummet nu när mats har käkat penicilin ett tag och inte låter som en rostig skördetröska i halsen. Tack..
Dock insåg jag med förskräckelse att jag har glömt alla blöjor i Fiskebäckskil och att det bara fanns en kvar i morse.. så nu måååste jag åka över Falun idag och kolla hästgrejjor o handla blöjor.. synd. Jag gillar ju inte att strosa runt bland hästtäcken och träns.. Men faktum är att blöjorna är absolut billigast där också.
Nu vill jag också ägna en tanke åt min kära vän Anna som har klivit på tåget!! GI tåget.. Lycka till.. det är helt ok. MEN nu ska hon va nykter på lördag vilket kanske är lite sådär.. Men det är lugnt vi tar singstar hos dig ändå efter HHG... Hela huvudet Gungar.. Hehahehahe.

Over and Out..A

Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha!! Jag har lånat ut det! ;-)

2008-01-22 @ 10:57:12
URL: http://www.luna1000.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0