hur kan det vara så jobbigt??

Hur kommer det sig att det blir så jävla jobbigt i livet ibland.. Jag borde rent statistikt sett vara på toppen humör.. Eller iallafall ok humör men nu är det verkligen botten.. Blä tycker jag.
Har bäddat ner mig o datorn för att bara försöka att sova bort tristessen.. att få tiden att gå så det blir bra igen snart. Mats har stuckit iväg nånstans.. vet inte när han kommer tilbaka.. O vi ska ut på HHG i morgon.. Det blir väl sådär. VI får se.
Dagen har varit strulig..visst allt löste sig i slutändan, men så mycket merarbete i onödan som hade kunnat undvikits. Så jag åkte helt enkelt till Kupolen och handlade lite till morgondagen.. bla löshår.. he ska bli långhårig imorgon. Och så en tröja som är sjukt urringad som jag har tittat på förrut som var på rea nu.. det gjorde ju inte nånting. Men när ska jag ha den då. Den är v ringad både fram o bak, så det blir svårt att ha nånting annat än tejp under den.. hrmmm Nåväl.. få sen om den går att använda. Snygg är den iaf.
Hittade lite annat smått o gott också.
Men mest var det för att rensa tankarna lite så att jag inte skulle komma hem o ta ut det på två killar som hade hamnat i skottlinjen utan att fatta nånting.
Träffade Marie, och började disskutera lite om människor man möter som har så in i helvete fullt upp med att bekymra sig i andra människors problem och angelägenheter.. Fattar verkligen inte hur man orkar eller hinner.. Själv hinner jag ju knappt med mina egna problem. Hur fanken ska man då hinna med att lägga sig i och engagera sig i andra personer?? huga.. Jag lyssnar gärna och reflekterar över det som faktiskt spelar roll för mina vänners välmående. men att söka upp och lägga sig i saker som inte har med mig att göra... nä fyyy va jobbigt. Blä igen.
Det här är som att ligga o läsa i sängen, det är riktigt sövande. Men jag har ju vaknat förrut av att datorn har slagit av i knä. Så den får väl göra det idag också.
På vintern när isen har lagt sig så hör man tågen som åker på andra sidan runn hur bra som allra helst... dom är väl nånstans åt bjärmsnäs-källviken o åker.. Det är ju så tyst här annars, men idag måste det vara kallt ute för det smäller ordentligt nere i isen också.
Önskar bara att det kunde bli lite snö också så skotern kunde få komma fram. Det här är ju inte precis nån vinter att tala om. Blä tredje gången.
äsch det är väl bara att bita i det sura äpplet och rycka upp sig.. Ska rida imorgon och jag hoppas verkligen att jag orkar det.. för jag måste och jag behövre det för att fungera som jag ska.
Kanske till och med kan plocka fram nån liten hinderkombination.. Hade behövt träna på riktigt, för om 4 veckor är första tävligne på Falu RIdklubb... Måste komma ihåg att anmäla.. och betala alla jävla licenser. åhhh dyrt.
Men det är ju livet.
Nu är det nog dax att bara försöka blunda o drömma sig bort.. långt bort.. typ palmer långt.. Brygga, doppa tårna.. sola bada dricka paraplydrinkar. Shoppa.. Ge mig en trevlig dröm att sova till.. Nån.
Kände för den här några gånger nu...

Kan inte låta bli att gilla Norah Jones även fast det inte är riktigt min musikstil... Men jag har lixom lärt mig.
Dessutom mina vänner har jag bott där den här videon är inspelad., i ett helt år.. Utan gräs.. Bara öken med riktig Tumbleweed som blåste förbi.. och även tarantellor som sprang i trädgården, och en o annan orm samt scorpion. Det var grejjer det.. Varmt jämt.. Skönt.  Och vägarna var precis spikraka. Det var mycket speciellt.. Men är kul att ha gjort. men jag var på väg hem många gånger.. Konstig familj som jag bodde hos också..
Dom är skiljda nu.. förresten mamman är död. Tror det var en överdos. Pappan  har gift om sig och dottern fick barn tidigt och sonen sköt sig själv i ansiktet... hej o hå..


Ok Jonsson har snöat in på R&B den här veckan.. Kan inte hjälpas jag gillar basiga låtar. Bara sånna som snurrar i bilen just nu..

Eftersom jag inte har lyckat somna så ska jag prova med att stänga av och tvinga mig att stänga ögonen o försöka få se vad som händer..
Godnatt vänner
A

Kommentarer
Postat av: Karin

Hörredu Anna, ryck upp dig en smula vettja. Det finns faktiskt massor av saker att vara pepp på. Och appropå det; ta med dig Buzz och kom på en träning så man får se skymten av dig, kvinna!

2008-01-26 @ 09:58:40
URL: http://superbrajuh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0