Nu snart...

Vart ska jag börja?? tror jag har avhandlat ända till förra onsdagen. Å jag börjar på torsdag morgon och med allt roligt som hände då! coh det abslolut roligaste måste ha varit när jag tappade bilen nerför backen.. japp sant sant.
Det vankade ju Kick off i västerås med gänget på jobbet.. Så jag lämnade av grabben på dagis och åkte vägen över Vika Strand för att ta hand om kusen också.
Det kanske tog 30 minuter,, sen åktej ag som lämpligt är vägen över rankhyttan och sunnanhaga och då tänkt även backen upp i sunnanhaga som är jättebrant,,  när man kommer uppifrån så känns det som om man inte riktigt vet vart vägen tar vägen så att säga.. Iallafall så längst upp ibacken stod det en hästtransport tvärs över vägen och spärrade för oss andra, bla bussen som stod o väntade längst ner i backen.
Styv i korken som man är så åker jag förbi bussen och längst upp bakom hästsläpet som står tvärsöver vägen, det är en häst från mitt stall dessutom så jag parkerar efter vägkanten och knatar upp och pratar lite med dom som ändå bara står där o väntar på en traktor. Har stått där kanske 5 min när vi hör ett konstigt ljud bakom transporten och när vi kikar neråt ser vi min bil åkandes bakläges med samtliga fyra hjul låsta fortare och fortare nerför backen. Jaha ja.. backen är nog 150 meter lång dessutom. men bilen åker sååå fint baklänges och börjar snedda över vägen och parkerar sååå fint precis vid det djupaste diket, men fortfarande på vägen nästan längst ner. på andra sidan av vägen än den jag hade parkerat.  Phu.. 
Straxt därefter kom det en till bil och parkerade på samma ställe som jag började på.. och föraren hoppade ur,, hoppas bara tänker jag att den bilen inte också far iväg,, Men nejdå men det gjorde föraren! han hamnade åkandes på fötterna 25 meter bakom bilen och fick krypa upp tills han fick tag på kofångaren och kunde dra sig upp till dörren igen! haha

Del 2 torsdag.
Färden mot västerås gick vidare utan några större blessyrer..
Vi landade på Plaza hotel femte våningen med utsikt över torget. Jag och helena snörade på oss shopping skorna och började leta efter bolaget. Tyvär fann vi både Make up store, HM och x antal skoaffärer efter vägen.. så det var läge att spärra kortet innan vi hittade nått mer..
Sen så blev det två minuter vila innan vi drog iväg på registrering eller inräkning av fåren på konferensen.. Fattar fö inte varför det kallas konferens, man konfererar ju ingenting.. vi satt och lyssnade på Rickard "Bingolotto" Olsson när han presenterade talare efter talare och x antal priser delades ut till dom som faktiskt hade gjort nått under året. Borlänge fick nått pris.. inte vet jag men dom sprang runt med medaljer o va så malliga.. hrmmm.. Kjelle Fick dock ett fint pris från nån fond.. på lördagen för att han hade hållit på länge o väl med det där.
Sen var det mingel i källaren?! ( kunde aldrig riktigt reda ut på vilken våning vi var egentligen..) med alla våra samarbetspartners. Det delades ut friskt med fina priser, jag vann biljetter till hockeymatchen SVE - FIN i globen i februari.. och Camilla fick biobiljetter.
Sen blev det middag med god mat och musik och drag i baren... tjo hej.. Full fullare fullast.. Vet inte riktigt vilken kategori jag tillhörde men vi var nog sannorlikt i samma kaliber samtliga.
Kom tillbaka vid två kanske och somnade relativt ovaggad..



Fredag.. morgon.. oj aj  pannknack..
inget som  inte lite ipren tog bort,, sen frulle, HOTELLfrulle..  Lite fräscha kläder och föreläsningar och prisutdelningar resten av dagen. Lyssnade på nån Theo om någon form av kreativitet,, Och sedan Bert Karlsson om en heeelt annan sorts Kreativitet.. Kan man lugnt säga.. Han var rolig att lyssna på och höll inte tillbaka när det gällde upplysningar. 
Återigen mingel på hotellet och lite champis som vi hade lyckats korka upp utan att ta livet av någon. Sen i Fiiiin kläderna och finskorna.. ajajaj mina stackars fötter,, och samling för gemensam promenad 2 minuter till en stor festlokal längst uppe i nått nöjescenter i v-ås city. 
Vi blev bordsplacerade och tilldelade en tre rätters middag innehållande nåt i stil med limedoftande skaldjurs-schevishe med bröd och villökssmör. Varmrätt: Ofilé i vitlökssky och potatiskaka med chevré. Och slutligen efterrätten: Vaniljpannacotta med jodgubbar och apelsinfiléer i nån slags lag, kaffe och avec. Ja ja bantar gör man ju så jag hoppade efterrätten och gav avec:en till anna..
Sen drog jag i mig typ 13 smirnoff ice och 5 drinkar. sen blev det som det blev.
I hissen på hotellet träffade jag fö Andreas Johnsson, ni vet han från melodifestivalen.. Han visade sig vara kvällens hemliga artist och drog igång oss alla hutlöst mycket,, tillochmed sjöström både jr o sr höll igång så svetten lackade.! WOW.. Vi dansade oavbrutet, förruom nått barbesök då från 10 till två ung. Det blev en billig kväll eftersom mäkklare är generösa människor och man behövde bara närma sig baren för att få nånting intryckt i handen.. Varför är det inte så på harrys?? där kostar vattnet 5 spänn tillåme´.
Sen knallade vi i sakta mak,, o jag menar sakta... tillbaka tll hotellet och bröt oss i hos Kjell o Lars och ställde tll med efterfest! Mera Champagne och whiskey och sånt tror jag det blev,, sen sprang jocke o helena ner till Donken och införskaffade Burgare.. Mmmm (just då) men inte sen..  Sen GODNATT! Jag hade enkelt dubbelrum så jag fick dubbelt täcke och dubbla kuddar.. sköönt.



0800 RIIIIING.... kul nja sådär då..
i i duschen och började med att se ut som en panda runt ögonen.. men räddade upp situationen med lite sminkborttagning,, Det finns även alternativet att ta bort det innan man går o lägger sig.. men njäää då skulle det nog bara bli sju resor värre är jag rädd för.
Sen hände nått som gärna inte hade fått hända.. men gjorde det ändå.. OOONNTT I MAAAGEN..  som faan..
kändes som en hästspark var femte minut ungefär. AJ.. Höll i sig hela dagen.. visste inte om jag skulle skratta eller gråta faktiskt.. men på em var det dags att börja jobba igen för att en av mina budgivningar hade dragit igång en andra gång.. den tog om lixom. Trodde den var klar på fredagen,., ambitionen var att den skulle ha varit klar redan innan vi åkte, men beslutsångesten hade sett till att den drog ut på tiden o nu var det fullt rejs.. samtidigt som jag låg helt nerbäddad o frös sinnessjukt mycket med kramper.. i magen. AJ AJ igen.
Fick tillslut åka in till Las.. och det visade sig att det kunde ha varit antingen gallan.. (överansträngd efter helgen?? mycket troligt) eller tarmvred?? också lite chockskadad efter helgen. . Hög feber och trasig leksaker i sandlådan..
Kan det bli mycket sämre? JO DÅ! Mats var med och läkaren tyckte han såg lite sliten ut och tog prover på honom och han hade visst Halsfluss/streptokocker!  Penicilin..
Kul.. Hem med packet bara och soooov.. jag tog mig friheten att hoppa ner i sängen i gästrummet o stänga in mig från 1900 till 0830 på söndagen sov jag.. Och sen var jag bra..(typ iaf) Träningsvärken efter dansen lär ju sitta i några dagar till antar jag.


Söndag och idag.. På västfronten intet nytt...

Joo förresten hade visning igår.. söndag alltså.. och så åkte jag över falun hem för att hämta oliver hos faster och så stannade jag på en större matvaruaffär där det också finns hästsaker.. (lämpligt va!) och när jag gick o strosade där så såg jag någon som satt och provade skor ... han såg ju ut som han hade sovit i sina gamla rätt länge.. och naturligtvis fattade jag att han inte tänkte ta och byta tillbaka så jag fortsatte kolla träns och sånt sen nästa gång såg jag honom gå ut genom kassorna med lapparna på skorna kvar under.. hrmmm
Åhhh beslutsångest!! säga till eller inte??? men eftersom jag inte kunde bestämma mig så blev det automatiskt inte.. Han såg ut som han verkligen behövde ett par nya skor.. Men sen skar jag av mig halva fingret på deras papperspåse så somliga straffar väl gud på en gång,, AJ igen.
Så nu är vi väl kvitt då!

over änd out,.!
A

Kommentarer
Postat av: Karin

Men nu har du legat i Annapanna. Tror att jag läser det här när jag har tiden på min sida, haha!

2008-01-14 @ 20:03:35
URL: http://superbrajuh.blogg.se
Postat av: Anna

Som om inte tarmvred vore nog..??

2008-01-14 @ 22:20:52
URL: http://luna1000.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0