ny helg nya partaj..

Tjo faderittan,,, hade ju som bekant fått en julklappsmiddag för två av malin som vi skulle ut på i´går. Men jag kan ju säga att det blev ingenting av originalplanen.. Kort o gott så var vi från början två,,, som blev 9 som blev 5 efter förluster i styrkorna. Vi hamnade på Galaxen o HHG. Fullt rejs alltså. Började här hemma i 6 tiden och bara ökade.. Fast,, inte jag.. Jag höll mig på mattan, och nöjde mig med en jusste salongsberusning. Men det är lugnt för det tog resten av gänget ikapp.. min del med lixom. Hade snart nog tappat bort samtliga.. och vimsade mest runt för att se om man kunde ev känna igen någon. Men icke. Tillslut sprang jag på Annika i puben och vi drygade oss så gott det gick med dom som råkade vara i närheten.. stackare. Kvällen tog slut som vanligt och malin försvann med någon, och jag åkte med Veronica och Andreas hem. Klart slut varulvstjut.
Fick en gooosig sovmorgon i morse och drog mig lite extra. Oliver o Mats tog det nog också ganska lugnt för jag hörde hur Djungelboken gick på tvn och Bondgården på datorn. Som tur är så är jag ju välutrustad med ordenligt ljud både till dator och tv så basljudet går rätt upp i tvrummet.,, så man får stoppa huvudet under kudden..
stoppade huvudet under kuddern till kl 11,, sen gick det inte längre kände ett behov av ipren och Cola komma krypande. Huvudet klarade sig utan större ajaj.. och jag mår väl bättre än vad jag förtjänar i vanlig ordning. Hat fått rapporter om att det är mest soffligande hos resten av gänget. Själv ska jag ta tag i städningen som inte gör sig själv..Mats har tagit ledigt från familjen en stund och åkt till båtklubben.. Han o smilla faktiskt.
I övrigt har det väl inte hänt så mycket.. Ingen ridning idag. Var ut igår och tog en sväng i skogen och några varv i ridhuset. Och det stod hinder framme så varken jag eller hästen kunde låta bli att hoppa. Han blir ju galen när hindren kommer fram., precis som matte.
Nästa helg är det träning både lördag och söndag. Kul.. nu är det hårdträning som gäller ett tag sen lite vila sen tävlingssäsong. Jippi.. Tänk om jag har fått min nya bil då som matchar hästvagnen., cooolt.. hahah.
Det där med städning verkar ha runnit ut i sanden för nu har det gått fyra timmar till och ingenting har blivit gjort. Jag o olli har badat och bara pyst runt i myskläder hela dagen. Har installerat webkameran igen och så vi har pratat med Morfar i Karlstad också. Det är kul med videokonferenser. Oliver tycker det är jättekul att sitta framför dartorn med morfar och prata och visa vad han kan. Idag hade vi instruktionskurs i hur man äter nudlar utan bestick.. haha Han är duktig den lille.
Nu ska vi iaf pallra oss iväg in till Falun o hälsa på Farmor och hämta hem Mats bil som blev kvar efter fredagen. Han blev visst bjuden på Whiskey.. Inte helt lätt att låta bli.. Och jag tror vi ska hinna med lite mat också, mats får laga middag med kreditkortet idag. Grattis Älskling.

Puss på er..
A




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0