Usch va jag är dålig...



Har inte varken tid eller ork eller dator att kunna skriva här nu..

All tid som möjligtvis blir över går till sovning nu, jonsson är sliten. :(
Helgerna som ska vara tid för att vila går ju till att överleva monstret.

Viljan är hemsk.. och det är hela tiden en kamp om vems vilja som räcker längst. Min eller Olivers.
Oliver är utan några som helst tvivel mest högljudd av oss båda. Men matchen fortgår.

I helgen åkte jag iaf ut med båten.. Majsanbåten alltså. Jag körde själv och la till utan några som helst extra kostnader. Ingenting gick sönder faktiskt. Fick dessutom godkännt av skepparn själv när jag sladdade in i slussen bland båtar o folk.
Men på lö hade jag visningar hela dagen innan det ens blev helg. Och när jag kom hem så vände jag på klacken och tog med mig oliver och hans "gudkusiner" liam och alex och gudfar Lars och åkte till Ica Maxi i blge., Där hördes oliver absolut över hela butiken. Lars slog på stort och köpte champagneglas och massor med annat gott.. Hade räckt en hel vecka om vi inte hade varit så himla glupska.
Hur som helst så packade vi in oss i majsan allihopa och åkte iväg ut till björnö. Där blev det stopp och väx en natt., Massor med mat och potatis naturligtvis. men också Rysk caviar och champagne. Lars byggde ett glastorn och hällde i skumpan som sig bör. (blev ganska mycket på bordet också)  Lars syster Sofia och henes Patrik var också där och blandade till lite måskiiito.. fast det var ju riktigt gott.. påminde om en grön med lime. Men man mår nog skiito om man dricker för mycket skulle jag tro.
Majsan by night
Barnen somnade efter mycket om och men. Oliver låg o trummade i skrovet så hårt han möjligtvis kunde för att absolut inte kunna somna. Men jag bar honom bak i min säng där det var tråkigt så räckte det med att han blundade i två sekunder så sov han som en stock.
Sen på söndag åkte vi in till slussen o åt våfflor iaf. och sen hem .. samtliga dukade under framför tvn kl 15 och snarkade gott.
Men nu är det måndag och dags att få komma till jobbet och vila upp sig lite igen.. Not..
Det är kul att jobba iaf. Hoppas nu bara att visningarna i helgen ger lite utdelning.

Veckan som kommer ger en ledig onsdag med golf. Fortfarande inte lagat wedgen efter ett brutalt slag. Eller rättare sagt den är lagad med inte kapad ordentligt. Sen så ska jag försöka få in lite ridtid med hoppnng. Måste hålla igång nu när det är rätt mycket roliga tävlingar på G. Förra torsdagen så var jag på lugnet o tränade hoppning. Och det gick jättebra, vi börjar komma lite mer överens nu, dels för att han inte kan trolla bort mig ur den nya sadeln där jag äntligen sitter som jag ska, och dels för att vi har kommit upp på höjder där vi båda får lov att rida och koncentrera oss. när det blir lägre än en meter då är vi mest osams, han tycker att det inte är nån konst ju så det är bara high chapparall ridning.
Men det är så himla roligt att träna nu när vi har ett nytt mål att sträva mot.
Golfen däremot är ett kapitel för sig. Har ju inte spelat på tre veckor eller så förrän jag tog tag i klubborna i fredags. Spelade 6 hål och sen la jag ner.. Jävla skitsport egentligen. Inte en boll gick framåt. Men på onsdag ska ställa mig på rangen och slå bort flera hundra bollar så får vi se om jag kan få tillbaka lite av känslan som jag hade ibörjan av säsongen när jag spelade kontinuerligt. Men den som lever får se. Stackars Thomas fick se min bästa sida när jag inte riktigt får som jag vill eller kan det jag borde.. Tävlingsmänniskan tar över och jag blir lite monster jag med. Ha..

Nu ska jag försöka jobba lite igen.. efter ett mycket sorgligt samtal från en kär v'än som jag försöker skaka av mig.

Trevlig vecka då eftersom jag förmodligen inte kommer att skriva på några dagar nu igen.. Om man går på gamla meriter vill säga, ,men vem vet. Datorn kanske blir lagad vilken dag som helst nu.

Kram.. A. JONSSON....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0