Vart ska man börja??

Det börjar närma sig partaj och tävlingar.. så då får man för sina synder, absolut måste det vara så.

Det sägs ju att alla onda ting kommer i tre. Så jag tror jag tog alla på samma dag faktiskt. eller iallafall två alla gånger.
Uppladdad för ridning som fanken., skulle öva dressyrprogram tillsammans med Malin som äntligen har lite tid över att vara istallet.. ;)
Så jag packade lite hösäckar och grejsade lite när det fullkomligen blixtrade från ryggen till huvudet.. och gjorde sååå ont. så min enda tanke var att nu blir jag invalid.. Satt mig ner och kunde inte röra mig speciellt alls. KUL ingen ridning heller på en evighet var nästa tanke.. Ringde in malin med ridbyxor så får väl hon hålla liv i liket.. Men efter mycket om o men så insåg jag att sitta still blir ja inte friskare av så jag tog mig i kragen.. ont som det gjorde och satte mig på hästen och red honom och mig själv svettig.,. (jag vet hur konstigt det där lät...) men men synden straffar sig själv så nu är jag sinnessjukt stel idag. Känner mig som 51.
SEN.. för att lixom bre på lite till så när jag kom hem så skulle jag hantera en sån enkel sak som en osthyvel, men lyckades inte ens med det.. Satte den i fingret och fick åka in till farbror doktorn o sy två stygn.
spenderade typ en timme i väntrummet o läste golftidningar, sen orkade jag inte och gick iväg o berättade för kirurgen att nu får ni fem minuter till annars åker jag hem.. och vips så låg jag uppallad på en säng med blodet sprutande ur fingret igen. Nu var det nån AT läkare som fick öva lite på mitt finger och började med det värsta.. bedövningen.. AJ..
när den väl tog så börjades det tråcklas.. aj aj innan hon var klar med sina två stygn så hade bedövningen  nämligen gått ur .. så sista två försöken på andra stygnet var AAAAAAAAAAAJJJJJJJJJJJJJJJJJJ...

När man väl kom hem då så var jag aningens mosig och malin låg på sängen o övervägde att somna.. Men rubbade som vi är.. så började vi prova kläder i massor inför fredagen.. Ingenting att ha kunde vi konstatera efter att malin hade provat en lagom klänning för mig som blev aaaaningens kort på henne och hon konstaterade kort att hon inte ville se ut som en hora i baddräkt.. Ha.

Slut..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0