Detta har hänt sen vi pratades vid sist...

Fixade klart ollis rum som bekant., Gav mig sedan på resten av övervåningen som egentligen var "long overdue" kan man säga..
Har plockat undan på hallen som mest har varit en avställningsplats för allt överblivet. Men nu är det mesta undanstuvat. Bara lite av mats prylar kvar som jag inte vet vart han vill ha. Sen har jag försökt rädda vad som räddas kan av gästsängen i "smillas rum" vaknade nämligen inatt av ett konstigt ljud. Smilla höll på att operera om hela sängen., hej o hå.. ser ut som en rövarkula i den sängen. så nu vet ja inte ens om bäddmadrassen går att rädda. Sen har jag krupit på knä o dammsugit  under våran säng.. en tom colaflaska och en strumpa blev fyndet.
tvättat alla mattor,. och gjort en vända till på golvet här nere.. Kort sagt dammsugit och torkat 290 kvm idag..
Tog in mattan i hallen igen som jag hängde ut o tvättade lite härom dagen, Tre sekunder senare hade smilla lagt en spya på den så det var bara ut igen och skura. Typiskt..
Malin har varit hit med en madrass och oliver 2 år o 7 månader springer runt o ber om att få gå o sova.. Jojo precis som om han skulle somna nu kl 1850. Så det är nog första gången jag säger att han inte får gå o sova. Förmodligen sista också.
Snart har jag bara tvätten kvar, men den kommer att ta hela morgondagen, så nu tycker jag att jag kan få sätta mig ner för första gången på en evighet o bara sitta still med gott samvete.

Phu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0