sängrapport

Ligger utslagen i min tältsäng i vasastan i stockholm, har precis tagit en taxi från festvåningen på eriksberg hem för att få vila i fred vilken lyx va! Om det är mycket felstavningar i det här inlägget så är det för att jag blundar o inte tittar ppå vad jag skriver,, är för trött  helt enkelt. Nåväl. Har som sagt kommit till stochjolm idag. Köpte min tågbiljett på en nätaukton för 57 kr.. sen kostade det 40 spänn från centralen till älvsjö. tjohej. men där pågår årets båtmässa för fullt. så det var bäl bara att hänga på in. Mats satt i nån form av möte med sjöfartsinspektionen och för mej pratade som hebreiska allihopa så jag gick på egen hand och och utforskade en bar ehlt enkelt. Sen åkte vi hem till Fo G för att göra oss i ordning till själva galakvällen med middago ans på AAAAAaaanrika Eriksberg... det var hyfsat god mat och dryck. Jag hoppade avec utan gav mig i kast på mintchokladen ... MMM efter det så orkade jaaaag inte med så mycket mer utan valde att åka hem utan de andra som kommer på söndag. kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk



det verkar som om jag somnat med fingrarna på k knappen. hrmm
Nu är det lö em och vi har gjort sthlm idag till fots. När jag läser det jag skrivit så fattar jag ingenting av det. men många k:n vart det för att jag antagligen somnade där.. sen kom naturligtvis dom andra hem redan på natten o inte på söndag?!? vafan ??
Nåväl, ett bekymmer som har uppkommit är att vi sover i en etta med Folke o Gunilla. ja har en tältsäng som är så sjukt skööön.. mjuk som en höskulle och duntäcke upp till näsan. mats sover i hallen och dom andra i en bäddsoffa för samtidig så målar dom hela lägenheten så möblemanget är obefintligt. Bekymret är att jag sover väldigt lätt och folke o gunilla o mats snarkar som idioter.. och i otakt så det är en enda låååång snarkning hela natten. Folke pratar dessutom jättemycket i sömnen så man håller ju på o skrattar sig halvt fördärvad när man ska sova.
Åter till dagen och gårdagen. torsdagen slutade ju tidigt men fredagen blev först en heldag på mässan med öl pauser, jag är ju inte så faschinerad av strålkastare, ankarspel och knap. så jag fastnade lätt i första bästa bar. Sen kom Sussi som är en kursare från gävle och anslöt så tog vi pendeln in till stan o dök in på flertalet pubar och restauranger o både drack o åt gott. Sen anslöt mats igen efter att ha spenderat natten på en bobåt i biskopsudden. Sen var det godnatt..
Lördagen har som sagt varit en enda lång promenad men dock med massor av vätskepauser. och matpauser,, vi var på jakt efter en brunch imorse vid elva tiden och promenerade runt helt planlöst när vi dök på cafe fix på kungsholmen. Finns inte nog många superlativ om hur bra det var. Mysigt med intimitet, kuddar och fönsterbord.. o gott som fn och billigt dessutom. Bara bra kan jag säga.
kl är halv 6 nu och vi har precis kommit tillbaka, efter ha utforskat x antal golfaffärer och nån hästaffär.. men mest pubbar. mmm..
Så nu lägger jag ner för ett hopp in i duschen inför kvällen.
Morgondagen bjuder på brunch igen på cafe fix och sen lunch på värmdö..

Tack för mig
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0