skrytblogg från bilen.

Måndag em nu, sitter i bilen på väg hem från Knivsta, Har kursat hela dagen. Jocke chaufförar och jonas gör just ingen ting.
Har inte bloggat på några dagar, mest för att jag inte har haft så mycket att rapportera.
Men jag ska väl försöka få ner nånting. Fredag blev mest fredagsmys med killarna. Chips o cola, som vanligt.
Lördag gick jag upp i tid och åkte till stallet och löshoppade Buzz igen. Han såg sååå seg, sliten och trött ut så förväntningarna för söndagens tävling var inte så stora.
Lö kväll var vi på 25 års kalajs på vikagården, Cicci firade och firades, jag och oliver åkte hem kl 21 och la oss.. utmattade stackare.
Mats kom hem vid tre tiden sur som ett bi för att det inte hade kommit nån buss, så han hade gått hem. Sen pep jag iväg till stallet första gången kl 7 för att släppa ut hästarna. hemma igen 8 och käkade frulle. sen bar det iväg till Falu Ridklubb för årets första tävling. Och som sagt förhoppningarna var ju inte så höga. Hade anmält till en meter och en o tio. Det var suuupermycket efteranmälningar och det drog ut på tiden. Tack o lov så var det värt väntan. Hästen var över förväntan och vi placerade oss på en tredje plats i första klassen. Sen var det en o tio och jag hoppades mest på att komma runt. Återigen gjorde Buzz sitt bästa och kom runt felfritt vilket innebar omhoppning.  OCH HÖJNING: 120 blev det då och jag kände nervositeten komma.. buää vill inte. Men det var ju bara bita i det sura äpplet och styra och hålla i sig.
Buzz gjorde det han skulle och jag sullade till det på två hinder.. två riv och en sjätte plats.. UNDERBART!!!
Vi har hoppat 120 och det var inte ens svårt.. nu ska vi gå vidare. Högre och snabbare..
Jag har en sån bra häst.

Over and out..
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0