städa städa varje fredag...

Började med helgens projekt när mats åkte till stockholm.. och helgens första projekt var egentligen att vika tvätt.. men det fick ge vika för sömn..
Men idag har jag hållt igång heeela jävla dagen. Har möblerat upp hela olivers rum med hans nya säng som låg ute på släpvagnen, och sen har jag snott en hylla i matsalen som får vara stand in tills jag har råd med nån bättre. sen har jag skruvat och grejjat och städat mig blå i ansiktet.. fy fanken vad gör man inte för att slippa tvättberget.. som inte ens är en hög längre ..
utan ett berg.

Nu är iaf olivers rum näst intill klart. ska bara måla sängen när tillfälle ges och det blir lite varmare ute.
men han har fått tv och dvd på rummet nu så han kan sitta där o titta på sina tusen filmer. Äntligen. Han tycker nämligen om sitt rum och vill gärna vara där. och eftersom han är stor nog att gå upp o ner för trappan så är det smidigare att ha alla femhundramiljoner leksaker på ett o samma ställe.. Vilket betyder att alla leksakerna från vardagsrummet här nere nu är uppe!!! Yes.



...Före...



...Före...



...Efter...



...Efter...



...Efter...

Nu vankas lördagsmys för oss, och så kommer bästa Malin över med lite käk och en madrass till ollis säng.. Tror kanske att man får lov att offra sig på en öl ikväll.. och kanske lite popcorn ,, vad vet jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0