fortfarande psychotrött..

Sitter o stirrar in i burken och försöker hålla mig vaken. kl är ju ändå 15:19 är det inte tid att få gå o sova då??

Försökte pigga upp mig själv med en glass.. jaja GI åt helvete sen igår iaf.. Barnkalas (kommer till det sen)
men det var bara en quick fix.. nu koma igen.
Har dock fått ganska mycket gjort idag och bokat in några besök imorgon, mera sånna tack..

På lördagen var jag hemma och städade mest hela dagen förutom en liten utflykt till svärdsjö på hästhoppning. en 110 klass bara men Buzz hagkompis var med också och dom gnäggade åt varandra och hade så mysigt.. vi gick in på banan samtidigt. Buzz for runt som en känguru och hade det inte varit för ett dåligt språng när jag lade honom lite taskigt så gick det jättebra,, vi hade varit tvåa om inte rivningen.. men va fan under, över eller igenom..

Sen hem igen och mer städning.. Kan tro att jag har det mest välstädade huset i falu kommun just nu.
det tog ju för fanken två dagar att rota fram allting för att kunna städa bort det igen. varenda klädesplagg är vikt och undanstoppat..
bara det tog typ 5 timmar för två personer. sen allt annat.. men visst finns det en o annan påse med sånt där smått skit som man inte riktigt vet vart det ska vara nånstans.. blä.
Som tur är så kom bästa morfar på lö em och höll igång med oliver. Han älskar ju sin morfar så det är inte så svårt att få honom att hänga på det mesta, dessutom verkar morfar vara utrustade med ett sjätte sinne.. för jag kunde härja hur jag ville med dammsugaren och allt o oliver var alltid nån annanstans.  Superbt lixom

söndag innebar ju KALAS.. med stora bokstäver. Kl 14 brakade det loss med presenter, tutor.. traktorer och andra fordon. 6 kids som drog järnet inomhus.. runt runt runt.. Sen fikade vi med massor med god glass, kakor, bullar, och annat gott.. sen full fart igen.
Där ungefär sprack GI dieten.. suck. så nu är det stenhård diciplin igen.

Efter kalaset bestämde Mats hastigt och lustigt att vi skulle åka till bollnäs o hämta hem den nya rockarden som jag har köpt till Buzz. Efter tre bedrövelser och nån vilseåkning så kom vi iallafall hem igen, trötta och slitna efter åkturen.
Så imorgon tror jag att vi ska ta en premiärtur jag o oliver och Buzz., ska bara jaga rätt på en säkerhetsväst.

Fakiskt så städade jag i en halvtimme när jag kom hem också., men oj vad skön min säng var då med sådär mjuka nytvättade sköljmedelshärliga lakan .. mmmmm

Bilder kommer på alla glada festdeltagare och ev nån trött mamma och pappa..
phu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0