Nu är det KRIG!!

årets största match är igång.. Krig är förklarat.

Jag spelar lite golf med en vän från Falun som heter Thomas Kroon för er som inte vet .. det har varit på jättetrevlig och vänskaplig nivå hitintills.. men nu är det KRIG,, haha Vi håller på att bestämma regelrna för årets drabbningar.. priser och så vidare. Jag tycker jag kommer med så  bra förslag men dom blir bara nedröstade hela tiden.. typ om jag vinner så blir det en flaska Lanson,, (fick ju smak för den i stockholm) och om han vinner så bjuder jag på en apelsin.  Men upplägget är väl som följer ung.  Minst fem individuella tävlingar för att kvala in till ett tourpris. och tourpriset får väl bli nån dyr historia eftersom att det är jag som VINNER!!! hahaha. Jag kan bjuda på en lunchlåda med räkor..
Men hur som helst så filar jag på formen nu och gjorde en snabbrunda på Dalsjö igår, Strålande!! det är lovande iaf. Mina klubbor sköter sig själv mest hela tiden! Tyvärr så har jag inte riktigt kommit överens med träfemman , gubbsjuan än.. men jag kommer till dom också. Måste fila lite mer där. Apropå tourer så börjar nog first open snart och vi väntar på lottningen. Det blir ju också  på dalsjö. Men om vi håller i det här jag o Nicklas så ska vi nog åka till bahamas eller vart nu finalen går !! Nog...

Bortsett från golfen så blir det häst o vagn idag. Jag o oliver ska försöka oss på en tur få se om han tycker att det blir kul. Men jag får muta med russin och festis så kanske jag kan köpa lite tid. Alltså det står verkligen inte i någon bok att treårstrotset börjar samma dag som dom fyller.. phu. Vi brottas hela tiden om allting nu.. Kläder, tandborstning, osv osv. Dessutom kan han inte gå längre o jag kånkar o bär.. hans ben funkar inte o han ligger på golvet o skriker att han inte kan.. Blä,..
Imorse försökte jag mig på en ny taktik. Vakna i tid,, fjäska lite och ta det sakta.. istället för spring hit kläder dit.. osv.,
Ok det funkade i 20 minuter iaf. sen var det fel på traktorn, o fel på brandbilen, o fel på tandborsten.. Jösses, tur man är utrustad med tålamod. VI gick upp 30 min tidigare och var 5 minuter senare än vanligt till dagis. Typiskt.
Men imorgon kommer iaf mormor och tar över i två dagar. Så jag kan hjälpa maken med båtarna, dom ska ju i sjön nu idag. sen städning och allt finlir som ska funka innan första turerna. Så vi har kallat in förstärkning så blir nog det där bra också. Han är ju så stressad så att det går ju knappt att prata med karln nu. Så fort jag kommer hem så drar han o mekar med nånting. Nåväl vi går ju inte varandra på nerverna iaf. Och huset är städat så jag klagar inte.

Nu åter till vad det nu var jag höll på med.
måste ringa o kolla hur det går med min sadel.. kan ju inte sälja den jag har innan jag har nån ny.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0