Måndag igen.. äntligen

Måndag är en sån där konstig dag, antingen ser man fram emot den jättemycket eller så hatar man den. jag är nånstans mitt emellan. Förrut tyckte jag att lördagar var absolut bästa dagen på veckan, men nu har jag fått ge efter lite och ändå tycka rätt mycket om fredagar också. Dock inte mer än lördagar. men fredagar ger ändå en sån där härlig längtan efter helgen, och det känns ju skönt när man landar efter jobbet och vet att man fortfarande har heeeela helgen framför sig. Men inget slår lördagen, när man först (ibland iaf) har sovmorgon, får göra bara roliga saker hela dagen OCH har en hel kväll och natt där man också kan göra precis vad man vill,, för dom flesta andra gör också roliga saker just den natten. Man kan ju inte riktigt göra samma saker mitt i veckan, inte om man önskar ett visst deltagande av andra också iaf.

Nåväl, måndag då...
I min värld ligger måndagar på en helt godkännd fjärde plats på daglistan. Måndagar innebär förvisso jobb, men man är ändå utvilad och längtar förhoppningsvis liiiite efter att få jobba, jag menar den känslan infinner sig definitivt inte på en torsdag.. ! ínte för mig iaf. torsdagar är i särklass den trökigaste dagen. sen tisdagar.. det är lixom varken eller. Inte i början av veckan och inte heller i slutet.. Bara nånstans där efter vägen. vägen av dagar som måste passeras för att komma till..... just det LÖRDAG... lördag är bäst, fredag näst bäst och sen en hedervärd trea på söndagar.. (lite för mycket ångest)

Min måndag har iaf sett ut som följer..
Jobb.. jobb, lunch,,, ärenden,, fika,,, ärenden,,, jobb,,, dagis,,, städa lite... och rida,, och,,,,,,,,,,,,,,,,, sova..

Nu svider det liiite i ögonen, men lunchen idag bestod av korv och mos, lyxvarianten, PÅ DALSJÖ!!! Japp mina damer och herrar,, årets första golfrestaurangbesök. Mums.
Så här ser det ut över första tee.. Snart.. mycket snart så är det dax!!!!


Nu orkar jag just inge mer igen, för imorgon är ju en sån där mittemellan skit dag som inte är bra till nått speciellt alls.¨
det bästa med sånna dagar är lunchen,  och imorogn ska jag ut på lunchdejt för andra dagen på rad!!!.. Vilken höjdartisdag!!!


Natti!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0