Påsk...

Är det verkligen en högtid värd att fira? eller är det en riktigt bra ursäkt att bara äta godis och andra onyttigheter? Jag kan väl erkänna att nå mycket mat förrutom en pizza har det inte varit. Oliver har fått mat, men stod mest över för att dyka ner i påskäggen som har ramlat in från höger och vänster. Och tyvärr när dom kommer utifrån så kan jag inte säga att han inte får äta upp godiset, det är ju hans.! (och jag är inte bättre själv heller)
Så nu har vi (och vi bannar oss själva) en hyperaktiv son, även efter 21 på kvällen och dessuom är han heeelt jävla prickig, precis som han skulle ha några hundra myggbett. Dom kom över dagen idag, och kliar ordentligt dessutom. Han satt med en hårborste o kliade sig för ett tag sen. Men jag ringde och frågade sjuksystern vad det var och hon trodde det var sviter efter snor och hosta förra veckan. Vi får väl se.
Men iaf Tack Alla som har påskägg med leksaker!!!
Igår hade vi traditionell angling.  Vi började kl 0600 med whiskey och fiske. Isen såg lite sådär ut men det funkade fast det var rätt mycket vatten på den, speciellt framåt lunch. Men vi hade så trevligt ändå med massor av fisk och grogg.
Och det var inga problem att hålla ölen kyld heller.
Vid 12 tiden gick tjejjerna upp o lagade lunch med janson och korvar o sånt.
Mats och några fler med honom tog en liten stödvila på lämpligt ställe. Bla golv och trädgårdsmöbler. Sen gick dom in i andra andningen. Själv föredrog jag coca cola under hela dagen. Men framåt nio när jag o Oliver gick o sov så åkte dom sista hem iaf. Ryktet säger dock att somliga som gick hem efter lunchen hade gått o lagt sig för kvällen redan vid halv 4. Godnatt... Vi som dock höll ut lite längre än så hade rockkonstert med bajskorvsblues här hemma på trappen.
Observera den exstatiska publiken och vätskekontrollen,, nåja blixten muggen iaf.
Jag som gick o la mig nykter och städad kl 21 vaknade även upp med tuppen nykter och bakfullsfri kl 07. Härligt, solen sken och lite frost i gräset bara. Så jag städade undan det sista, och borstade av ett ben på smilla.. Phu bara 3 kvar.. tänkte jag skulle hinna med alla fyra benen under påsk här.
Sen tog jag Oliver och Owe med mig och åkte på trav på Romme. Spelade bort hundra kronor men blev ändå lite socialt rikare av alla trevliga människor där. Träffade några gamla hästpoolare som jag inte sett på år och dag. Ja och så några snygga kuskar förståss. Sen blev det ett härligt dressyrpass i ridhuset på bästa buzz som håller på att fälla det sista av vinterpälsen och blir så snygg när det är borta.
Nu ska jag faktiskt krypa ner i min gooooa goa säng och zappa lite eftersom jag ska upp och släppa ut hästar imorgon innan jag åker in till Källviken för att träna lite hoppning. Mycket ridning nu på slutet!! härliga liv.!!!


Kram A
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är inte vattkoppor då?

2009-04-13 @ 19:58:43
URL: http://luna1000.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0