Tredje advent REDAN!!!

och det är ett redigt tag sen jag orkade mig på det här. Men på allmän begäran och eget infall så ska jag göra ett tappert försök igen.

under hösten så är väl den stora händelsen det att säsongen återigen är slut för båtarna och Mats har flyttat hem igen. Han bor ju på båtarna under sommaren så gott som hela tiden. Och det är inte helt friktionsfritt att få en ny familjemedlem varje år. Saker o ting har ju ändrats. Så är det bara. Men återigen har vi landat. Oliver är både högt o lågt mest hela tiden, och har tyvärr en vilja av stål. Härdat stål nästan. Men det är väl som det ska va antar jag.
Buzzis har återigen flyttat till Svärdsjö RK och har det bra där som ridskolehäst. Han kommer hem igen sista mars i full fart för tävlingssäsongen som jag längtar så efter.
Men nästa helg ska jag åka dit och tävla lite.. eller iaf vara med o hoppa utom tävlan. Det ska bli riktigt kul det med.
Smilla o sessan har också flyttat hem med husse, även om dom under korta perioder har bott i stan för att undvika det utspridda flytgödslet som dom så gäääärna rullar sig i.. Men nu är dom hemma o sover i sina bäddar. Sessan har blivit stora damen och fyllde ett i september.

Jag har börjat träna på friskis o svettis i borlänge och det är ju så skööönt. Gillar verkligen att ta ut mig på gymmet eller något roligt jympapass. Det känns så skönt efteråt. Och så sover man som en bebis.
Har varit där idag på em en timme och lyssnat på bra musik o svettats ordentligt. Det blev extra gott med en thaigryta och ris till middag, kanske till o med matlåda imorgon.
Helgen har i övrigt varit lugn. Laddar för utgång i slutet på Januari med Malin. Kul. Men tills dess blir det nog helt lugnt på partajfronten. Bättre att vara redigt laddad då.
Egentligen så hade jag stora planer för helgen, bla städning av olivers garderob,. för den är till bredden fylld med alldeles för små kläder som bara tar upp plats, men det blev visst inget av med det idag heller. Soffmys kändes mycket mer tilltalande.
Igår kväll så hade jag "Prinsess"uppgifter att sköta om i kungadömet Dalvik. Eftersom jag har en "halv" familj där så blir det ett o annat uppdrag att uppfylla. Igår så åkte jag o Oliver dit kl 16 o intog fortet. Lars skulle ju med Dalvikskoncernen på julbord. Så det var jag o grabbarna o tre pepparkakshus o MASSOR med godis. Gött..
Killarna byggde ihop jättefina hus med blå kristyr som det limmades allt från marshmallows till kolaremmar i. Mer godis än pepparkakor blev nog resultatet. Oliver kom på den smarta iden att man kunde fylla skorstenen också så fick man plats med mer..
Sen när killarna hade rusat av sig det värsta sockret o slocknat av så dök Lars o Sofia så småningom upp igen. O vips så kom det fram champagne och rysk caviar till vickning. Jag som hade sneglat på godiset hela kvälle och lyckats hålla mig till endast Cola. Men det sket sig nu då. Tror vi lyckades få i oss en hel hink med skumtomtar.. Mums.
Känndes sådär imorse kan jag säga. Och det känndes speciellt kul när vi kom i säng typ 2 o vaknade kl 6 av vakna barn... va fan dom som ALDRIG går upp före nio nån dag annars. Men idag.
Så nu har jag tagit både en o två stödvilor på soffan idag.. ;)

Så just därför känns det lite extra jobbigt att jag inte har fått nånting gjort här hemma idag. Suck. Den där jävla tvätten viker ju inte sig själv hur mycket jag än skäller på den.
Däremot så är jag så lycklig för att Mats har skruvat upp värmen nu.. 26,7 inne.. Skööönt.

Mats fö har kastat sig med huvudet före in i begravningsbranchen och hjälper till med att åka runt länet och hämta avlidna. Så han har jour och blir utringd titt som tätt.. känns som det var länge sen jag såg honom nu.. men ikväll är han hemma ännu.. Tro om det blir en lugn kväll för mig eller för honom. (är ju inte helt fel att få sängen själv ibland)

Nu ska jag återgå till soffläge en stund o zappa lite få se om jag hittar nåt. tvivlar... men man vet ju aldrig.
Imorgon ARBETE, najs.

Kommentarer
Postat av: Eva G

Vad "lustigt" att Mats är i begravningsbranschen. Hans var ju oxå det ett tag, när hans pappa hade b-byrån i Svärdsjö, och han som tonåring fick hjälpa till. Hoppas Mats tänker på hur han lyfter så han inte förstör ryggen.

2009-12-14 @ 22:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0