har säkert 47 rubriker men kan inte välja..

Men nån som kan funka är oj oj vilken helg,
eller hur gick det här till? eller AAaaargghhhhh... typ..
Mitt huvud är iaf en torktumlare som vanligt, eller nu igen iaf.

Jag ligger lite efter med bloggen som vanligt även om jag lyckas skärpa till mig ibland så går det ju dåligt när man jobbar hela tiden och mest orkar göra ingenting resten av tiden.
men jag har lite olika saker som jag måste klara ut så för att allt ska komma med så stolpar jag upp det först.
1 tävlingssäsong snart
2 kick off
3 anagram/palindrom
4 resa
5 stockholm
6 gamla synder
7 hundrackarn
8 städmani ?!
9 lösnaglar.
10 lars
11 skotern

Äsch nu börjar jag med att säga att snaaaart är det tävlingssäsong igen, tyvärr är inte första fälttävlan förrän i maj. Men måste hinnas med några hopptävlingar innan dess..



Jag längtar så. Geggamojja och stockhinder..  Som här i enköping tex.. eller Karlstad!!
Har iaf spanat igenom tävlingssäsongen och är otroligt laddad.. Japp! Dessutom är det ju inte allt för länge tills jag kan plocka fram G10 orna och putsa lite.. Ehhh eller inte. Men nån golftävling eller två ska väl hinnas med. Tydligen är det longdriving tävling här i feb som jag borde vara med på men det hinns inte tror jag när jag nu kommer in på punkt 4 RESA .. ja absolut men VAR? Nån som har något bra tips? Thailand är det som ligger närmast hjärtat men äsch vi åker nånstans nästa måndag, vi får se då vart det blir.
12 är iaf en kul grejj..Fortkörningsböter! I maj förra året så åkte jag ju dit två gånger på en månad,, tyyypiskt, Men jag öveklagade en av dom som aspiranten hade skrivit fel tidpunkt på lappen. Och idag fick jag tillbaka den och där hade kammaråklagaren skrivit sitt yttrande om att det borde undanröjas då den var felaktig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Yes.. det tycker jag med.. haha
nu tar vi punk 10 som ja inte har riktig rett ut men min allra bästaste vän Lars oljeshejken Söderlund har på nått vis lyckats ha sönder bakrutan på santa fen.. han påstår att han har skrapat den isiga rutan med lastmaskinen och den höll inte för det.. men jag tror han skojjar asg... troligen har lastmaskinen varit inblandad men jag skyller på delvis blindhet.!!!  Och när vi nu disskuterade det här på vägen hem idag så konstaterade vi iaf att äsch,, orkar inte skriva det här men faktum är att det skulle vara oerhört att skriva ett sånt här långt palindrom. Men möjligtvis anagram. Jag tänker inte försöka.
Nu när vi böjade på fastighetsbyrån så har vi gjort personlighetsanalyser och där står det och det är kuuuuslgt hur det stämmer att jag gillar att ge mig in i intellektuella disskusioner. och det är det som är mitt och lars största intresse tror jag vi kan disskutera saker i timmar.. så kul.
Kick off har det också varit har jag hört!
Men helvete va kul det var! det är som forrest gump säger,, "And thats it about that"
men det var så trelvlig med nya och gamla bekantskaper. Kommer lite bilder här under.
Gamla synder kommer jag inte ihåg. och det är ju bra. ehhh
Hundstackarn mår ganska bra nu iaf. hon blev påkörd av en bil här hemma förra söndagen. 

Skotern är på reparation och kommer väl så småningom att skruvad ihop igen lagom till all snön har försvunnit, jag och oliver har varit ute o åkt lite på mats skoter och han har kört på fyrhjulingen, men jag saknar min räserskoter. Fort ska det gå!
Äschans (finns det ordet egentligen) jag är iaf glad att ni trogna läsare skäller lite på mig när jag inte skriver ordentligt för det är lite jobbig att skriva ikapp. 
Veckan som har gått har förvisso bara varit jobb för hela slanten, men nånting annat har jag ju garanterat gjort som jag har missat nu.
En sak som jag vet är iaf att jag har varit i sthlm fredag-söndag. Och fredagen var ju kickoff men jobbet och en mkt trevlig sådan , med dans. goda drinkar och trevligt sällskap. Sen kom mats ner och anslöt på lördag. han hade köpt en biljett på tradera för tolv kronor och kom med tåget till centralen så jag mötte upp där, något sliten, men vi tog oss iaf iväg till en bar och käkade lite och tog en kall öl.. Mmmm. Så helgen har väl mestadels bestått av dricka, mat och lugnt och skönt. 
Vi gick runt i stan på em idag och filosoferade och stannade till i kungsan och spanade in skridskoåkarna på en liten bana där och kom mest fram till att vi är så tacksamma för våra fina isar på runn där vi kan rejsa runt på både skridskor och skotrar hur mycket man vill!!! Anna har skrivit lite om våran senaste tur. HÄR 



Sen var det tåget hem som gällde och nu sängen.. japp jag bloggar horisontellt idag. Med risk för att somna mitt i en mening. 
Mer då.. tjaa.. just det dom spelade musik vid skridskorna och då var det den här gamla godingen som jag inte har hört på en evighet men man kan inte annat än att bli glad av den iaf så lyssna och njut.. hah

 

Här kommer också en bildkavalkad,, var så länge sen jag uppdaterade er.
Fö så drabbades jag av städmani när jag kom hem idag,, var nog kroppens sätt att förhindra att jag skulle somna stående i hallen ... pju och det bästa  av allt r att jag fick ner julgardinerna äntlgen.!! upp med nya och städa av alla smågrejjer som blir liggande överallt.. titta va fint det blev!!
 

Nu är kl alldeles för mycket i vanlig ordning så kram o godnatt på er och hoppas att uppdateringen är godkänd!!

här är lite blandat ... Oliver hade pose´försök framför kameran härom dagen,, dessuom kommer det mycket mer kickoff bilder men inte just nu för det ligger kvar i telefonen än.
Men snart!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0