Härliga vinter!




Äntligen SNÖ, i massor!! kräksnö enligt lars.
Har städat idag igen, fan tråkigt men nödvändigt med hundar o sonen o Mats som drar runt med allt. Oliver har byggt en koja i vardagsrummet och plockat in allt han har hittat i den, o inte får jag städa bort den heller..
Efter mycket om o  men så tog jag iaf mig i kragen och tog sonen o kameran med ut på en skotertur.! Det är massor med snö så det är hur kul som helst att fara runt på skotern, för man kan ju äntligen åka överallt. Visst kör fast i bland men det hör till och då blir det lite svettigt. Inte helt lätt att dra loss en 300 kg skoter, men skam den som ger sig!!
Vi åkte ut på sjön och det var som att åka i bomull.. härligt!! Ingen sol men det fick gå ändå.
Nu ska det inte bli mycket mer än tvsoffa o mys ikväll framför brasan. Somnade i reclinern framför brasan inatt.. härligt men mindre härligt när jag vaknade kl 0300 och det inte var lika varmt o skönt längre. Men jag ska nog göra lika ikväll. för jag är en torsk på värme o brasor. Mmm
Nu ska jag försöka installera lite program på nya datorn, eftersom jag har kört format c: på den för att den ballade ur.. Vista säger jag bara. Suck. Mats har åkt o plogat, det blir väl så när man har traktor med plogblad eller vad det heter.
Men det verkar gå dåligt eftersom det är nått fel på traktorn hela tiden. Nu kokar den tror jag.
Fick precis rapport om att det händer grejjer med min skoter, som jag saknar så!! Mats skoter är lite mer otymplig än min eftersom den är mycket större. Men det funkar när man ska oliver med och det inte går så fort. Men snart blir det racing igen.
Kan vi har omröstning nu.. Middag på Max eller grillad kyckling??  HJÄLP..
är inte så sugen på att laga mat, men inte heller på att åka till max faktiskt.

Här är iaf lite bilder från dagen.,

  
 
 
Det mesta är insnöat.. tur jag inte ska ha hästtransorten på ett tag..
Men härligt är det iaf med snö, det är ju vinter ju!!



 

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med Lars - kräksnö! Nu räcker det...

Kan inte du be Mats köra förbi i Medväga och ploga min parkering också, det är väl inte så mycket begärt, eller? ;)

2009-02-08 @ 20:22:42
URL: http://luna1000.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0