Helg kort o gott.

Vi har ju inte gjort så mycket mer än tittat på tvhundra avsnitt av svampbob fyrkant. Oliver har varit sämre o bättre om vart annat hela tiden. Tillslut började han klaga på öronen så då åkte jag in med honom och han hade inflammation i ena örat och var lite förkyld i det andra så nu är det penicillin för hela slanten. Och glass. Det får man hur mycket man vill när man är sjuk. jag försöker verkligen att inte äta nått men det är så svårt. ahhhh.
Idag söndag åkte han iaf till faster för att träffa storkusin och sova kvar där. Han klättrade på väggarna här hemma tillslut. Jag hade iaf lovat att rycka ut och mata lite hundar på lunchen eftersom Mimmi var på utställning hela dagen. Med några av smillas valpar. Och den blå av valparna kom 2a på hela utställningen av alla valpar som var med!! Bravo.

Så på eftermiddagen efter att vi hade samlat ihop bebisarna och kom hem igen så passade jag o malin på att ta mats skoter på en liten tur. Men det slutade med att det blev en lååång tur. Eller iaf så tog den lååång tid. Haha. Det har snöat här igen och börjar bli lite väl mycket snö att åka i. Är det inte spårat är det ett helvete. Att åka på sjön är riktigt svårt för snön kommer upp över huven och det går sakta och spinner. Men hur som helst vi åkte iväg över vikasjön och in i rankhyttan för att komma över skogen till Dalvik. Och när vi åker upp mot berget så har någon helt plötsligt dumpat en stor jävla gran mitt över hela vägen som vi fick väja för.. rätt ner i diket. Hahah Och där satt vi fast.
Fast fast fast.. Ha 2 tjejjer och 300+ kg skoter! Men det bästa av allt är att jag och malan skulle kunna göra det tråkigaste av allt tråkigt tillsammans å ha hur roligt som helst.
Vi skottade, grävde, lyfter och skrattade!! haha. Efter sisådär 45 min hade vi vänt på hela skotern 45 grader och tokgasade ur diket. !! Jävlar va kul vi hade. Inga spadar eller nått. Men 4 händer och 4 ben gjorde under efter att vi utforskat hur man gör en kvinnlig plog. Malin hade några kreativa förslag men jag tror den här funkade bäst iaf.






efter mycket om o men kom vi upp iaf och åkte till Dalvik och hämtade hem min skoter igen. Sen blev det lite mer åkande och mekande. Idag var det 4 tjejjskotrar och 2 killskotrar.. Women Rule! Och vi drog järnet genom skogen. Så kul.
Fart fart fart..
Vi tog också ett litet pitstop här hemma med lite kaffe och te för att värma frusna blöta vantar.

Sen skulle jag och mats väl ha hittat på något på kvällen när vi nu var barnlediga..
Det blir sex and the city och annat kul på tvn.

Så natti snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0