jag och min skoter på dejt..

Jaha då var det visst lördag helt plötsligt igen. Helvete va fort veckorna går. Undrar just varför.
Måndag. Jobb och inget speciellt.
Tisdag, Jobb och hämtning på dagis. Sen åkte jag och oliver ut en sväng på skotern, Kom ända till rankhyttan när jag kännde hur det började bli tugnt på vänsterarmen. Pju nåväl måste ju hålla i sonen när det guppar och far i skogen, tänkte inte mer på det.. men tyngre o tyngre blev det iaf. Och när vi väl kom över till dalvik fick jag en helt naturlig förklaring på det...
     

Han sov.. som en stock. Hur svårt som helst att få liv i barnet igen.. Men sen åkte vi iallafall hem igen och lekte med Alex och Liam till sent på kvällen.

Onsdag. Jobb och sen kom morfar och hämtade Oliver på dagis och åkte ner till Forshaga igen, så nu är det alldeles tyst och lugnt här hemma. Passar på att städa. Inte så kul men nödvändigt.
Torsdag,. Jobb och HOPPTRÄNING för Leif Hall.. Yes. Äntlgen. Slängde mig i bilen och hämtade transporten som hade stått på avtining i falun och full fart till svärdsjö o hämtade hästen och sen till Sveden. Hoppade och hoppade,, hästen helt toookig. Han måste iaf vara en publikmagnet när han springer baklänges o far runt. Åkte tillslut av iaf med huvudet före i ett hinder och hade sönder hjälmen och fick en snygg fläskläpp.. Inga kort på den!
Fredag. Jobb och dejt med maken på Olearys för att käka massor med gott och titta på leksand-malmö. Sen sov jag iaf som en utslagen hjälte!!
Lördag ÄÄÄÄntligen lördag.
Hade planerat in skoteråkande hela dagen med Bästa Lars. Mats skulle på maskinist utbildning och var lite avis.
Sofia hängde också med och vi gav oss ut i spåren. Hade planerat en lunch i  st:skedvi. Och vi åkte inte så vidare värst fel på vägen dit. Utan fick våran lunch ung som planerat.
Sen tänkte vi oss att utforska lite på vägen hem med div olika rutter.
Och det var ju kul!! Hehe
Vi åkte lite hit o dit. och tillslut så bestämde vi oss för att spåra upp lite över ett hygge för att ta oss ut på andra sidan. Och hur kul var det med 75 cm lössnö och stubbar överallt. Lars åkte först och jag efter och sist sofia på en långbandare som egentligen borde ha spårat. Men hur som helst efter att vi kört fast typ 10 ggr så vände vi iaf och åkte runt hela alltihopa.  Lars var genomsvettig och jag skrattade så jag fick lov att klä av mig hela skoterstället och pinka mitt i skogen.Hahah
Efter mycket om o men kom vi iaf till strand igen och vi hittade på mats som också ville ansluta i det fina vädret.
Målet med turen var att ta oss till Gussarvshyttan.. och efter lite mer spårande och trasslande genom skogen så kom vi iaf fram till en tant som var ute och gich och lars frågade efter vägen till gussarvshyttan,, hon skrattade och förklarade snällt att vi var redan framme. !! haha vi letade i timmar och när vi väl var framme så var det ingen som fattade det!!
Nåväl nu när vi visste vart vi vad så kunde vi köra rally genom skogen och rejsa som fn. KUL...
Hur som helst så kom vi hem och då var jag bara glad att få sitta ner..
Somnade nästan av på köksgolvet i klinker men det gjorde ingenting. Skönt var det.
Och nu är det melodifestival och kroppen värker.. överallt.
Men det är det värt. Efter en dag som denna!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0