Torsdag heeeela dagen.

Idag har det gått ganska segt på jobbet för jag har suttit inne mest hela dagen, men dock fått lite gjort. Ett hus till ut på nätet.. Så himla gulligt.
Vi går in på dag tre på nya livsstilen. Mats har till och med dammat av motionscykeln framför tvn. Han kom in här svettig o dann för ett litet tag sen.. han har lovat sig själv minst 20 min varje dag framför tvn. och så min diet sen uppe på det.. STACKARS.. Han svälter enligt honom själv.
Men det blir nog bra. Han är bara inte van att var utan socker och det kommer nog ta iaf två veckor innan det går över. Jag har ju gjort det där redan så jag vet hur jobbigt det är. Men å andra sidan har ju han slutat snusa när jag kom in i  bilden.. Hatar rök o snusande karlar. blä. Dessutom är ju Mats en gammal tävlingscyklist.. har tillome gjort sverigeklassikern.. men det är typ 30 kg sen.
Jag har försökt städa lite här hemma och satt upp våra nya brevkorgar på väggen, så vi ska få nån ordning på räkningar och annat skrot.. På tal om räkningar så loggade jag in på banken idag o såg att jag har fått en räkning på mitt gamla mobilabbonemang som gick ut i dec och som jag inte har använt sen dess.. 1228 kr.. Hick.. innan jag hade ringt upp tele 2 hade jag haft minst 3 hjärtinfarkter och slagit fel nummer två gånger.. Men det visade sig att dom hade gjort nått fel iaf. Phjuuu..

Nu är det snart dax att plocka bort alla julprydnader.. tack o lov. är inte så förtjust i röda gardiner o tomtar. men det är ju ganska mysigt med stakarna i fönstren nu när det är så mörkt.
Sitter här o myser själv med några stearinljus och lite mintchoklad,, 80% såklart och typ en ggr en cm. så jag äter med andakt.
men nu börjar det ´väl ändå bli dax att krypa ner i sängen som jag dessutom ska bädda om idag med våra nya julklappslakan.,, hotellsatin. så det kommer bli lyx. Och bara kika på tvn.. det är skönt.

Kram A
Jag vet att det är lite korttorka här nu men jag ska skärpa mig jag lovar..
och ett o annat recept ska jag väl kunna bidra med.. Men Christine, om du vill ha Gi recept så kolla in Annas blogg hon är en klippa på att komma på saker.. Mumma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0