Lördag. och negativ 28,5

Japp då är det både humör o temp på samma gång..

Närå men nu är det andra fredagsnatten på raken som jonsson får torka spyor. Nu Oliver.. vaknade kl 0540 av att han hade kräks ner sängen, tapeten och gardinerna. Typiskt. Men han är underbar som barn iaf trots magsjuka.. han gick ner o kräktes lite mer på toa och duschade av sig. Sen har det varit frid o fröjd hela dagen. Lite feber bara, men det botas lätt med lite coca cola och chansen att slippa klä på sig! ...

Jag har faktiskt tagit ett glas vin och sitter o slösurfar lite efter att ha gjort det där astråkiga.. städat ur köksskåpen och vattnat blommor. Men det ska ju göras det med. och nu är det GJORT!

Annars då.. jo julen förlöpte utan större problem, dock ansträngning. Som alltid. Men det är ju jul. Oliver fick mer klappar än han orkade öppna. Tur han har en snäll mamma ;)
Mamman fick fin fina klappar, bla två st Wii spel. Men oj va det spelas. kul som fn.
Nyår spenderades i allsköns ro i Dalvik med våran "extrafamilj" inte så mycket mer än en supertrevlig kväll, champagne, fläskfile och godis. Som det ska va helt enkelt. Mats jobbade. :(

Så har vi varit till forshaga en sväng och hälsat på. Trevligt!.

Nu är det ju så åsså att vi har -28 grader här i vika,, det ger en skillnad på 53.5 grader på utomhus och inomhus temperaturen. Det är jävligt kallt ute o ingen chans att åka nån skoter.. utan att vi ägnar oss åt inomhusaktiviteter istället. .. typ som ingenting som är av vikt o värde. Helgen blev inte alls som vi hade tänkt men så är det ju ibland.

Nu ska jag snart börja med lite kvällsmat som inte blir mer spännande än sill o potatis idag.. men det är mumms när man inte har ätit på heela dagen. Och så behöver vi tömma kylen på alla gamla julrester som fortfarande går att äta. men det är inte så mycket kvar nu tack o lov, så snart kan jag återgå till god mat igen. Jag är ju inte precis nån fantast när det gäller julmaten. Så det är alltid bra för figuren.
Och apropå figuren så har jag hållit igång med gymmandet, 6 dagar i veckan mellan en timme o tjugo min till två timmar åt gången.. Sköönt som fan att ta ut sig ordentligt. Idag har det ju inte blivit nått av nått så jag ska ta fram motionscykeln snart och köra en halvtimme eller nått så det får kännas som att det har hänt nått idag iaf.
Men fan va tråkig den är. Men det går pyttelite lättare om man ställer den framför tvn.-

Annars så håller jag på o planerar för en ombyggnad här hemma.. försöker räkna o räkna på en budget. Har så här långt kommit fram till att vi borde klara oss på 300´ för badrummet, hallen, trappen, min walk-in-closet, uteplatsen och gräsmattan.. men vi får se. Snickaren kommer tillbaka nästa vecka igen för lite fin budgeterande. Men vi får se. Om det nu blir nått så kommer det att börja snickras i slutet på februari!!! LÄÄÄÄNGTAR.. skulle ha gjorts för 5 år sen. men då tog pengarna slut,, hoppas jag har sparat ihop nog nu.

Så nu ska jag försöka övertala maken att flytta om alla möbler i vardagsrummet.. (kommer troligen inte att ske än på ett tag.. han har inte tagit iden så bra som jag hoppats.. ) hehe
Men med lite kvinnlig list så ska ni få se på grejjer!! Ha

Nu så får det vara nog för idag, för nu piper tvättmaskinen och jag ska fortsätta kolla vilken lycklig dammsugare som ska få flytta hit o ersätta den gamla, tack tack.
A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0